Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
How prospective kindergarten teachers develop their noticing skills: the instrumentation of a learning trajectory
(Springer, 2021-02-16)
The objective of this study was to characterise prospective kindergarten teachers’ development of noticing children’s thinking about length and its measurement. We used the concepts of instrumental genesis and learning ...
Artículo
El aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas en la Universidad
(Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2022)
Las investigaciones en el aprendizaje y enseñanza de las matemáticas a nivel universitario no se focalizan únicamente en la transición del Bachillerato a los primeros años de la universidad, sino también en matemáticas ...
Artículo
The Use of Logical Implication as an Indicator of Understanding the Concept of Number Sequences
(Modestum LTD, 2021)
This paper aims to characterise an indicator of the development of the number sequence scheme among students at the level of Compulsory Secondary Education (14-16 years old students). To do so, we use a scheme development ...
Artículo
The concept of number sequence in graphical representations for secondary school students
(RU Publications, 2023-01-15)
: The aim of this work is to characterise the understanding that students in compulsory secondary education (14-16 years old) have of number sequences in graphical representations. The learning of numerical sequences is ...
Artículo
Los mecanismos de asimilación y acomodación en la tematización de un Esquema de derivada
(Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2022)
En este artículo se usa la teoría Acción-Proceso-Objeto-Esquema (APOE) para examinar la tematización del Esquema de derivada y el papel que juegan los mecanismos de equilibración de dicho Esquema a través de la evidencia ...
Artículo
Génesis instrumental de una trayectoria de aprendizaje: el caso de la mirada profesional de Pedro
(Universidade Luterana do Brasil, 2021)
Contexto: Muchos programas de formación docente pretenden que los futuros profesores aprendan a mirar situaciones de enseñanza-aprendizaje de matemáticas apoyándose en trayectorias de aprendizaje de conceptos específicos. ...