Listar Didáctica de las Matemáticas por título
Mostrando ítems 145-163 de 163
- Artículo
-
Ponencia
Sistemas de ecuaciones como trabajo cooperativo
(AFOE, 2022)Con este trabajo pretendo dar un ejemplo de cómo se le puede mostrar e inculcar unos conceptos y técnicas matemáticas ...
- Artículo
-
Ponencia
Software en el aprendizaje de las Matemáticas: laboratorio de Matemáticas
(Universidad de Sevilla. Instituto de Ciencias de la Educación, 2000)En esta comunicación relato cómo se realizó una parte del Proyecto Software en el aprendizaje de las Matemáticas dentro ...
-
Artículo
Some Non-Compactness Results for Locally Homogeneous Contact Metric Manifolds
(Springer, 2022-06-20)We exhibit some sufficient conditions ensuring the non-compactness of a locally homogeneous, regular, contact metric ...
-
Artículo
Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation
(Taylor & Francis, 2023)Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ...
-
Artículo
Specialised knowledge for teaching geometry in a primary education class: analysis from the knowledge mobilized by a teacher and the knowledge evoked in the researcher
(MDPI, 2021-11-04)Deepening the specialised knowledge of mathematics teachers is necessary for teaching, and it is one of our concerns as ...
-
Ponencia
The challenge of being a mathematics teacher
(International Network for Didactic Research on University Mathematics, 2016)One of the things that teachers at the university level have to learn by experience is how to adapt their lectures ...
-
Artículo
The concept of number sequence in graphical representations for secondary school students
(RU Publications, 2023-01-15): The aim of this work is to characterise the understanding that students in compulsory secondary education (14-16 years old) ...
-
Ponencia
The dialectic relationship between theory and practicein mathematics teacher education
(European society for Research in Mathematics Education, 2003)The study presented here is a part of ongoing research, in which 'situated knowledge'and ‘cognitive apprenticeship’ ...
-
Artículo
The Equidistant Dimension of Graphs
(Springer, 2022-05-06)Asubset S of vertices of a connected graphG is a distance-equalizer set if for every two distinct vertices x, y ∈ V(G)\S ...
-
Artículo
The mathematics teacher's specialised knowledge (MTSK) model
(Taylor and Francis Online, 2018)This paper presents the Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge (MTSK) model. It acknowledges earlier contributions ...
-
Artículo
The non-derivability points of a function and their importance in the understanding of the derivative concept
(Universidade de Sao Paulo, 2018)Este estudio analiza la importancia del tratamiento de puntos de no-derivabilidad en la tematización del esquema de derivada. ...
- Capítulo de Libro
-
Artículo
The Use of Logical Implication as an Indicator of Understanding the Concept of Number Sequences
(Modestum LTD, 2021)This paper aims to characterise an indicator of the development of the number sequence scheme among students at the level ...
-
Artículo
Trayectoria de aprendizaje de la longitud y su medida como instrumento conceptual usado por futuros maestros de Educación Infantil
(Comité Latinoamericano de Matemática Educativa, 2018)El objetivo de este trabajo es caracterizar el uso de una trayectoria de aprendizaje de la longitud y su medida como ...
-
Ponencia
Utilización de los medios audiovisuales en las escuelas universitarias de formación del profesorado
(Universidad de Sevilla. Escuela Universitaria de Magisterio, 1984) -
Ponencia
Visionado de un vídeo en la asignatura de desarrollo del pensamiento matemático en Educación Infantil
(Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2015)En esta comunicación se presenta una experiencia llevada a cabo en la asignatura de Desarrollo del Pensamiento Matemático ...
-
Ponencia
WIN LOGO, un lenguaje para una Innovación en Didáctica de la Geometría
(Universidad de Sevilla. Instituto de Ciencias de la Educación, 2000)Logo (versión Win-Logo 2.10) es un lenguaje que puede servir para trabajar a multitud de estudiantes, desde preescolar a ...