Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing): Envíos recientes
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Libro
Ciclos de mejora en el aula: Curso 2022-23: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
(Editorial Universidad de Sevilla, 2023)La Universidad de Sevilla, en su compromiso con la mejora continua de la docencia, viene poniendo en marcha periódicamente ...
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Libro
La Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Sevilla en su 50 aniversario. 1971-2021
(Editorial Universidad de Sevilla, 2024)El 23 de octubre de 1971 se crea la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Sevilla, cuyas ...
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Artículo
The influence of corporate entrepreneurship strategy on SMEs’internationalization: proposing and testing a model
(Emerald, 2024)Purpose – This paper aims to propose and test a corporate entrepreneurship strategy (CES) model in small- and medium-sized ...
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Artículo
Epistemology of e-democracy and e-governance through scientific mapping
(Universidade do Algarve, 2024-04-24)This paper aims to address the current limitations in knowledge about e-democracy by establishing the conceptual, intellectual, ...
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Ponencia
Evaluación de los procedimientos de medición de la variable respuesta en el análisis conjunto bajo distintas alternativas de estimación
(Asociación Española de Economía Aplicada, ASEPELT, 2004)El Análisis Conjunto es la principal técnica multivariante utilizada para estimar las preferencias de consumidores. ...
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Tesis Doctoral
La propensión efectual y la propensión causal como factores determinantes de las intenciones emprendedoras: una aplicación en el sector turístico
(2024-01-31)En la actualidad, el impulso económico encuentra su motor en el espíritu emprendedor, convirtiéndose en una herramienta ...
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Tesis Doctoral
Forced digitalization. Balancing internal and external drivers for business performance and survival
(2024-01-31)In the past several decades, there has been a notable shift in businesses regarding digital transformation, which has ...
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Artículo
Analysis of the influence of reputation, identity and image on the country brand
(Emerald, 2022)Purpose – The main objective of this study is to identify some of the variables that affect the perception of Brazil ...
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Capítulo de Libro
Gamificación a través de un Escape Room en las titulaciones de empresa
(Dykinson, 2024) - Capítulo de Libro
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Capítulo de Libro
Gamificación en estudios universitarios de posgrado: máster y doctorado
(REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa), 2023)El fenómeno de la gamificación es una realidad creciente en el ámbito de la formación y la educación tanto universitaria ...
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Artículo
Patterns of strategic change
(Emerald, 2015)Purpose – The purpose of this paper is to know how strategic change processes unfold over time and their potential ...
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Artículo
Managerial change and strategic change: The temporal sequence
(Cambridge University Press, 2017)The relationship between managerial change and strategic change is a complex issue that challenges our understanding of ...
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Artículo
Does the Team Leverage the Board’s Decisions?
(Wiley, 2009)Research Question/Issue:This study analyses the form of the board-TMT interaction and the firm’s level of strategicchange. ...
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Artículo
What are you accumulating for? Managing slack resources in the face of a generalized economic downturn
(Elsevier España, S.L.; Universidad de Murcia, 2024)Research to date has shown that a company can accumulate slack resources for a variety of reasons. But how do managers use ...
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Tesis Doctoral
The attractiveness of the UNESCO cultural heritage: from the perspective of tour operators
(2023-12-12)Based on the assumption that the UNESCO brand attracts more visitors to the destination, this thesis investigates the ...
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Artículo
Evolution of digital transformation in SMEs management through a bibliometric analysis
(Elsevier, 2024-02)This document performs a systematic review of the literature and bibliometrics on the orientation of digital transformation ...