- idUS
- Listar por autor
Listar por autor "Sánchez-Martín, Jesús"
Mostrando ítems 1-14 de 14
-
Artículo
Conceptual Framework for the Use of Building Information Modeling in Engineering Education
Zamora-Polo, Francisco; Luque Sendra, Amalia; Aguayo-González, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús (Tempus Publications, 2019)The objective of this paper is to present a critical literature review of the Building Information Modelling (BIM) ...
-
Artículo
Educar en el interés social de las ciencias sociales: una intervención didáctica
Corrales Serrano, Mario; Sánchez-Martín, Jesús; Moreno-Losada, José; Zamora-Polo, Francisco (Fundación iS+D para la investigación Social Avanzada, 2021-10)Los estudiantes Bachillerato se encuentran en un momento clave del proceso educativo, ya que deben decantarse por una ...
-
Artículo
Exit for success. Gamifying science and technology for university students using escape-room. A preliminary approach
Sánchez-Martín, Jesús; Corrales Serrano, Mario; Luque Sendra, Amalia; Zamora-Polo, Francisco (Elsevier, 2020-07)There is a growing tendency to incorporate gamification activities with the aim of improving student's motivation in ...
-
Artículo
Including Sustainable Development Goals (SDGs) Transversally in Education
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús (MDPI, 2022-08) -
Artículo
Innovative education tools for developing ethical skills inuniversity science lessons. The case of the moral cross dilema
Sánchez-Martín, Jesús; Zamora-Polo, Francisco; Moreno-Losada, José; Pareja-Ayuso, Juan P. (Universitat Ramon Llull, 2017)This article presents the feasibility of teaching generic competences (such as those related to moral reasoning aspects) ...
-
Artículo
Las motivaciones de los jóvenes para el estudio: raíces y consecuencias
Corrales-Serrano, Mario; Sánchez-Martín, Jesús; Moreno-Losada, José; Zamora-Polo, Francisco (Consejo de la Juventud de Extremadura, 2018)Una de las decisiones más importantes que un estudiante toma en su itinerario de estudio es la elección entre las diversas ...
-
Artículo
Nonscientific University Students Training in General Science Using an Active-Learning Merged Pedagogy: Gamification in a Flipped Classroom
Zamora-Polo, Francisco; Corrales-Serrano, Mario; Sánchez-Martín, Jesús; Espejo-Antúnez, Luis (MDPI, 2019)Innovative teaching strategies are designing a new and promising landscape in education. They fill lessons with creativity ...
-
Ponencia
Promoción de la sostenibilidad en la asignatura Plantas e Instalaciones Industriales
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús; Luque Sendra, Amalia; Reyes-Rodríguez, Antonio Manuel (AEIPRO. Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos, 2018)La educación universitaria en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior debe estar centrada en el estudiante. ...
-
Artículo
Teaching for a Better World. Sustainability and Sustainable Development Goals in the Construction of a Change-Maker University
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús (MDPI, 2019)Sustainability, as a key concept in the education field, has submitted a relevant change during the last years. Thus, ...
-
Artículo
The Role of the Social Sciences When Choosing University Studies: Motivations in Life Stories
Corrales Serrano, Mario; Sánchez-Martín, Jesús; Moreno-Losada, José; Zamora-Polo, Francisco (MDPI, 2021-08)The motivations that lead students to decide on a study modality or on a university degree provide relevant information ...
-
Artículo
Los Trabajos Fin de Grado: una herramienta para el desarrollo de competencias transversales en la Educación Superior
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús (Red Estatal de Docencia Universitaria. Universitat Politècnica de València, 2015)Este artículo profundiza en la singularidad de los Trabajos Fin de Grado (TFG) como espacio formativo para ...
-
Ponencia
Utilización de la gamificación para el desarrollo de competencias transversales en el grado de Ingeniería Mecánica
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús; Hipólito-Ojalvo, Francisco de Asís; Luque Sendra, Amalia (AEIPRO. Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos, 2019)El uso de actividades con metodología activa como pueden ser el Aprendizaje Basado en Proyectos o la Gamificación puede ...
-
Artículo
Virtual Visits as a Learning Tool for Historical Heritage in Two Specific Examples: Évora and Mérida
Corrales-Serrano, Mario; Sánchez-Martín, Jesús; Moreno-Losada, José; Zamora-Polo, Francisco (MDPI, 2019)This paper presents an educational experience in the area of learning about Art History, in particular, about the Greco-Roman ...
-
Artículo
What Do University Students Know about Sustainable Development Goals? A Realistic Approach to the Reception of this UN Program Amongst the Youth Population
Zamora-Polo, Francisco; Sánchez-Martín, Jesús; Corrales-Serrano, Mario; Espejo-Antúnez, Luis (MDPI, 2019)The Sustainable Development Goals (SDGs) constitute a working agenda for the international community with the aim of ...