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Listar por autor "Galvín, Pedro"
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Artículo
Effect of soil properties on the dynamic response of simply-supported bridges under railway traffic through coupled boundary element-finite element analyses
Martínez-Rodrigo, María Dolores; Galvín, Pedro; Domenech, A.; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2018-09)Railway induced vibrations on short-to-medium span simply-supported (SS) bridges is addressed in this contribution. Such ...
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Artículo
Effect of the end cross beams on the railway induced vibrations of short girder bridges
Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2019-12-15)This work is devoted to the analysis of the railway-induced vertical vibrations of simply-supported double track bridges ...
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Artículo
Energy harvesting analysis in railway bridges: An approach based on modal decomposition
Cámara-Molina, J.C.; Moliner, Emma; Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2021-04-10)In this paper the authors investigate the energy harvesting in railway bridges and analyse the performance under different ...
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Ponencia
Enseñanza de Teoría de Estructuras mediante el diseño, cálculo, construcción y ensayo de modelos
Galvín, Pedro; Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)Este trabajo presenta los resultados de una experiencia de innovación docente dentro de la docencia en el ámbito de las ...
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Trabajo Fin de Máster
Estudio de la validez de la modelización de suelos estratificados mediante el método Vs30 para resolver problemas dinámicos
Naranjo Pérez, Javier (2016) -
Trabajo Fin de Grado
Estudio del comportamiento dinámico del alminar de San Juan: evaluación experimental de los parámetros modales
Velázquez-Mata, Rocío (2017)Como vestigio de una antigua mezquita erigida entre los siglos IX y X en la plaza de San Juan (Córdoba) se conserva un ...
- Trabajo Fin de Grado
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Artículo
Fast simulation of railway bridge dynamics accounting for soil–structure interaction
Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Connolly, David P.; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Springer, 2021-08)A novel numerical methodology is presented to solve the dynamic response of railway bridges under the passage of running ...
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Artículo
Fiber Bragg grating application to study an unmanned aerial system composite wing
Gutiérrez Vázquez, Nicolás; Fernández, Rosario; Galvín, Pedro; Lasagni, Fernando Adrián (SAGE Publications, 2019-05)Structural health monitoring consists of structural integrity assessment by means of data acquisition and analysis from ...
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Ponencia
Fully 3D analysis of HST-track-soil-structure dynamic interaction
Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (KU Leuven, Department of Mechanical Engineering,, 2010)In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model formulated on time ...
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Artículo
Fully three-dimensional analysis of high-speed traintracksoil-structure dynamic interaction
Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2010)In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model, formulated in the ...
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Artículo
High-speed train-induced ground motion and interaction with structures
Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2007)A general numerical model for the analysis of soil motion due to high-speed train passage and effects on nearby surface ...
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Artículo
Identificación de daños en estructuras a partir de su respuesta dinámica
Rojas Díaz, Ramón; Galvín, Pedro (Asociación Española de ingeniería Mecánica, 2008)La presencia de daños en estructuras puede deberse a multitud de causas. Por ejemplo, debido a causas accidentales que ...
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Artículo
Identificación Dinámica de Elementos de Hormigón Armado Fisurados Reforzados Externamente con Fibras de Carbono
Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de Ingeniería Mecánica, 2004)Las estructuras de hormigón armado pueden sufrir daños a lo largo de su vida causados, por ejemplo, por cargas subestimadas ...
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Ponencia
Identificación dinámica de puentes de Sevilla mediante sus respuestas a cargas de servicio
Galvín, Pedro; Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, José (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)En los últimos años se han construido en Sevilla varios puentes de diseño singular, suficientemente rígidos para soportar ...
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Artículo
Identificación Dinámica de una Pasarela a partir de la Respuesta originada por Cargas de Servicio
Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de Ingeniería Mecánica, 2004)Los parámetros modales caracterizan dinámicamente a un sistema mecánico. El análisis modal es el método clásico con el ...
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Artículo
Implantación de nuevas metodologías docentes para el aprendizaje de técnicas experimentales aplicadas al análisis de estructuras
Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de ingeniería Mecánica, 2008)En este trabajo se presentan las metodologías docentes que se han implementado en los últimos cuatro años en la asignatura ...
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Ponencia
Induced vibrations due to high-speed trains: Córdoba-Málaga high speed line
Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Sociedad Española de Acústica, 2007)Numerical models to obtain ground vibrations induced by the passage of HST, based on finite element method and boundary ...
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Artículo
Influencia de los anclajes en vigas de hormigón armado reforzadas con laminado de fibras de carbono
Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro; Medina, Fernando (Asociación española de ingeniería mecánica, 2004)La resistencia a flexión de vigas de hormigón armado puede ser incrementada adhiriendo externamente láminas de fibras de ...
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Ponencia
Investigation of the dynamic response and effect of soil properties of Arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla High-Speed railway line through experimental analyses
Galvín, Pedro; Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2017)In this contribution the authors include results and conclusions from an experimental and numerical analysis of a railway ...