NombreMartelo-Landroguez, Silvia
DepartamentoAdministración de Empresas y Marketing
Área de conocimientoOrganización de Empresas
Categoría profesionalProfesora Titular de Universidad
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Capítulo de Libro
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Gamificación a través de un Escape Room en las titulaciones de empresa

Martelo-Landroguez, Silvia; Miras Rodríguez, María del Mar; Llorente Cejudo, María del Carmen; Barragán Sánchez, Raquel; Pérez Rodríguez, Noelia; Martín Párraga, Lorena (Dykinson, 2024)
Trabajo Fin de Grado
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Inclusión de productos con certificación halal en los negocios españoles.

El Mtougoui Cherkaoui, Thouriya; Martelo-Landroguez, Silvia (2022)
La elección del tema de este Trabajo de Fin de Grado viene especialmente motivada por el hecho de que la adquisición de ...
Artículo
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The effect of organizational memory on organizational agility: Testing the role of counter-knowledge and knowledge application

Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Martelo-Landroguez, Silvia (Emerald, 2020)
Purpose: Intellectual capital includes what employees know, and the agility to search and retrieve knowledge (organizational ...
Artículo
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Uncontrolled counter-knowledge: its effects onknowledge management corridors

Martelo-Landroguez, Silvia; Cegarra Navarro, Juan-Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel (Taylor & Francis, 2019)
Disinformation and misconceptions based on unverified information (e.g., hoaxes, exaggera-tions, or gossip) is what is ...
Artículo
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Knowledge management issues in the EFQM excellence model framework

Criado García-Legaz, Fernando; Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Martelo-Landroguez, Silvia (Emerald, 2019)
Purpose–The purpose of this paper is to identify knowledge as a key strategic resource within the EFQMexcellence model. ...
Trabajo Fin de Grado
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Análisis de la percepción del consumidor sobre los productos artesanales en el sector alimentario

Matilla Cates, Javier; Martelo-Landroguez, Silvia (2018)
El comportamiento del consumidor es un ámbito que se engloba dentro del marketing y cuya relevancia aumenta en entornos ...
Artículo
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An explanatory and predictive PLS-SEM approach to the relationship between organizational culture,organizational performance and customer loyalty: The case of health clubs

García Fernández, Jerónimo; Martelo-Landroguez, Silvia; Vélez Colón, Luisa; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2018)
Purpose This study aims to analyze the impact and predictive capacity of organizational culture on both customer loyalty ...
Artículo
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The effect of absorptive capacity on green customer capital under an organizational unlearning context

Martelo-Landroguez, Silvia; Albort-Morant, Gema; Leal Rodríguez, Antonio Luis; Ribeiro Soriano, Belén (MDPI, 2018)
Environmental management is becoming increasingly important within organizations and forms an essential part of their ...
Artículo
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Ampliación de un ciclo de mejora para conseguir una mayor implicación del alumnado

Martelo-Landroguez, Silvia (Universidad de Sevilla, 2018)
Este trabajo trata de resumir la experiencia final de innovación docente dentro del marco de la Red de Formación e Innovación ...
Ponencia
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Fomentando el desarrollo de competencias en el alumnado mediante el uso del aprendizaje experiencial

Albort-Morant, Gema; Martelo-Landroguez, Silvia; Leal Rodríguez, Antonio Luis; Foronda Robles, Concepción; Castro Abancens, Ignacio; Rodríguez Ramos, Asunción (2017)
En los últimos años ha surgido la necesidad de desarrollar prácticas educativas más efectivas que la tradicional clase ...
Artículo
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Links between entrepreneurial culture, innovation, and performance: The moderating role of family firms

Leal Rodríguez, Antonio Luis; Albort-Morant, Gema; Martelo-Landroguez, Silvia (Springer, 2017)
The relationships between corporate entrepreneurship, innovation and performance have been previously addressed by the ...
Ponencia
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Patrones de emprendimiento en el estudiante universitario

Barrera Lozano, Margarita Inmaculada; Martelo-Landroguez, Silvia (Universidad de Sevilla, 2017)
Este trabajo tiene como finalidad evaluar la capacidad emprendedora de estudiantes de la Universidad de Sevilla. Para ello, ...
Artículo
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Critical processes of knowledge management: An approach toward the creation of customer value

Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Martelo-Landroguez, Silvia; Leal Rodríguez, Antonio Luis; Leal Millán, Antonio Genaro (Elsevier, 2017)
The aim of this article is to contribute to the literature by identifying and analyzing possible combina- tions between ...
Tesis Doctoral
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Knowledge management processes and organizational learning and unlearning: three works on their relationship and influence on value and perfomance

Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Leal Millán, Antonio Genaro; Martelo-Landroguez, Silvia (2016)
Artículo
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Absorptive capacity and value in the banking industry: A multiple mediation model

Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Leal Millán, Antonio Genaro; Martelo-Landroguez, Silvia; Leal Rodríguez, Antonio Luis (Elsevier, 2016)
Firms continually look new ways to get the best results. This study focuses on the relationship between absorptive capacity ...
Artículo
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Managing knowledge to create customer service value

Martelo-Landroguez, Silvia; Martín Ruiz, David (Emerald, 2016)
Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the services management literature by identifying a sequence of ...
Artículo
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How knowledge management processes can create and capture value for firms?

Martelo-Landroguez, Silvia; Cepeda-Carrión, Gabriel;  (Palgrave Macmillan, 2016)
Knowledge has become the main competitive tool for firms. Just as knowledge is considered as the most important strategic ...
Artículo
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The cycle of customer value: a model integrating customer and firm perspectives

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Vilnius Gediminas Technical University ; Taylor & Francis, 2015)
The aim of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying a relationship between customer ...
Ponencia
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Critical Processes of Knowledge Management and Value for the internal and external Customers

Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Leal Rodríguez, Antonio Luis; Martelo-Landroguez, Silvia; Leal Millán, Antonio Genaro (University of Twente, 2015)
Firms are continually looking for new ways to get the best results. In this study, the focus is on the relationship between ...
Artículo
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Linking knowledge corridors to customer value through knowledge processes

Martelo-Landroguez, Silvia; Cegarra Navarro, Juan Gabriel (Emerald, 2014)
Purpose – Spanish banks which took rescue packages are trying to find innovative ways to improve customer value. The main ...
Artículo
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The use of organizational capabilities to increase customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Elsevier, 2013)
The importance of the customer's role in the management of a firm has been increasing for the last twenty years. A firm's ...
Artículo
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Developing an integrated vision of customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2013)
Purpose – The aim of this paper is to contribute to the service management literature by identifying the possible relationship ...
Tesis Doctoral
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Análisis de la creación de valor. Un enfoque de capacidades

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (2012)
El mundo de la empresa gira alrededor de la creación de valor, objetivo principal de cualquier estrategia empresarial. ...
Artículo
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Creando capacidades que aumenten el valor para el cliente

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2011)
El objetivo de este artículo es contribuir a la literatura al identificar las posibles combinaciones entre tres capacidades ...
Artículo
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Creating dynamic capabilities to increase customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2011)
Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying possible ...