NombreCepeda-Carrión, Gabriel
DepartamentoAdministración de Empresas y Marketing
Área de conocimientoOrganización de Empresas
Categoría profesionalCatedrático de Universidad
Correo electrónicoSolicitar
           
  • Nº publicaciones

    59

  • Nº visitas

    23004

  • Nº descargas

    65409


 

Artículo
Icon

The effect of servant leadership on employee outcomes: does endogeneity matter?

Rosa Díaz, Isabel María; Martín Ruiz, David; Cepeda-Carrión, Gabriel (Springer, 2023)
Today’s society demands ethical and people-oriented management from companies. In this context, servant leadership represents ...
Tesis Doctoral
Icon

The use of fitness apps on customer satisfaction and retention: the fitness centres context

Ludovino Ferreira Barbosa, Helena Isabel; Cepeda-Carrión, Gabriel; García Fernández, Jerónimo (2021)
The objective of this study is to analyse the use of fitness centre apps and its influence on customer satisfaction and ...
Artículo
Icon

A primer on the conditional mediation analysis in PLS-SEM

Cheah, Jun-Hwa; Nitzl, Christian; Roldán Salgueiro, José Luis; Cepeda-Carrión, Gabriel; Gudergan, Siegfried P. (Association for Computing Machinery, 2021)
Conditional mediation (CoMe) analysis integrates mediation and moderation analyses to examine and test hypotheses about ...
Artículo
IconIcon

A business model adoption based on tourism innovation: Applying agratification theory to mobile applications

Palos Sánchez, Pedro Ramiro; Saura, José Ramón; Velicia Martín, Félix Antonio; Cepeda-Carrión, Gabriel (2021)
The purpose of this paper is to improve understanding of Tourism Innovation by using a Uses and Gratifica-tion Theory model ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

El Trabajo de los líderes en las entidades deportivas, metodología y procedimientos: investigación en el ámbito de la educación y formación.

Oliver Mora, Alejandro; Cepeda-Carrión, Gabriel (2021)
El líder puede ser una figura fundamental dentro de una organización para potenciar las fortalezas de un equipo de trabajo ...
Artículo
Icon

Influência das tecnologias na retenção de sócios em ginásios: revisão sistemática

Ludovino Ferreira Barbosa, Helena Isabel; García Fernández, Jerónimo; Cepeda-Carrión, Gabriel (Univ Fed Rio Grande DO Suil, Escola Educ Fisica, 2020)
O objetivo desta revisão sistemática é identificar a influência das redes sociais e tecnologias na retenção de clientes ...
Trabajo Fin de Máster
Icon

Liderazgo de servicio: influencia sobre intenciones de rotación voluntaria de empleados.

Romero Olías, Myriam; Cepeda-Carrión, Gabriel (2020)
El objetivo principal de muchas empresas consiste en la generación de beneficios para sus fundadores, beneficios que ...
Artículo
Icon

Importance-Performance Matrix Analysis (IPMA) to Evaluate Servicescape Fitness Consumer by Gender and Age

García Fernández, Jerónimo; Fernández Gavira, Jesús; Sánchez Oliver, Antonio Jesús; Gálvez Ruiz, Pablo; Grimaldi Puyana, Moisés; Cepeda-Carrión, Gabriel (MDPI, 2020)
The fitness sector has always been linked to the analysis of the loyalty of its consumers. Different studies have shown ...
Artículo
Icon

Uncontrolled counter-knowledge: its effects onknowledge management corridors

Martelo-Landroguez, Silvia; Cegarra Navarro, Juan-Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel (Taylor & Francis, 2019)
Disinformation and misconceptions based on unverified information (e.g., hoaxes, exaggera-tions, or gossip) is what is ...
Artículo
Icon

Understanding relationship quality in hospitality services : A study based on text analytics and partial least squares

Sánchez Franco, Manuel Jesús; Cepeda-Carrión, Gabriel; Roldán Salgueiro, José Luis (Emerald, 2019)
Purpose – The purpose of this paper is to analyze the occurrence of terms to identify the relevant topics and then to ...
Artículo
Icon

Erratum: Potential and Realized Absorptive Capacity as Complementary Drivers of Green Product and Process Innovation Performance

Albort-Morant, Gema; Henseler, Jörg; Cepeda-Carrión, Gabriel; Leal Rodríguez, Antonio Luis (MDPI, 2019)
Artículo
Icon

Developing green innovation performance by fostering of organizational knowledge and coopetitive relations

Albort-Morant, Gema; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel; Henseler, Jörg (Springer, 2018)
This study explores the links between knowledge base, relationship learning, and green innovation performance within a ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Proyecto para la creación de una Asociación para el Fomento del Deporte Adaptado e Inclusivo

Palomero Pérez, Raquel; Cepeda-Carrión, Gabriel; García Fernández, Jerónimo (2018)
Este proyecto social, deportivo e inclusivo nace con la intención de crear una asociación sin ánimo de lucro ...
Artículo
Icon

Potential and realized absorptive capacity as complementary drivers of green product and process innovation performance

Albort-Morant, Gema; Henseler, Jörg; Cepeda-Carrión, Gabriel; Leal Rodríguez, Antonio Luis (MDPI, 2018)
Nowadays, companies need to absorb new knowledge from external sources to grasp environmental issues. However, the internal ...
Artículo
Icon

An explanatory and predictive PLS-SEM approach to the relationship between organizational culture,organizational performance and customer loyalty: The case of health clubs

García Fernández, Jerónimo; Martelo-Landroguez, Silvia; Vélez Colón, Luisa; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2018)
Purpose This study aims to analyze the impact and predictive capacity of organizational culture on both customer loyalty ...
Tesis Doctoral
IconIcon

Knowledge management and dynamic capabilities: four essays on their relationship and influence on green innovation performance.

Albort-Morant, Gema; Cepeda-Carrión, Gabriel; Henseler, Jörg (2017)
The environmental impact has become a growing global concern in the current economic and social spheres, including consumers, ...
Artículo
Icon

Mapping the field: a bibliometric analysis of green innovation

Albort-Morant, Gema; Henseler, Jörg; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel (MDPI, 2017)
The topic of green innovation (GI) has increasingly attained organizational relevance due to its contribution to the ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Reclutamiento y selección a través de redes sociales y plataformas digitales

García Rodríguez, Coral; Cepeda-Carrión, Gabriel (2017)
En este trabajo de investigación nos hemos centrado en estudiar la utilizacion de las plataformas digitales y de las redes ...
Tesis Doctoral
Icon

Modelo predictivo de éxito de un consorcio de I+D+i

Domínguez Blanco, Jorge; Cepeda-Carrión, Gabriel; Castro Abancens, Ignacio (2016)
Artículo
Icon

Mediation analysis in partial least squares path modeling: Helping researchers discuss more sophisticated models

Nitzl, Christian; Roldán Salgueiro, José Luis; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2016)
Purpose – Indirect or mediated effects constitute a type of relationship between constructs that often occurs in partial ...
Artículo
Icon

Social capital, absorptive capacity and entrepreneurial behaviour in an international context

Castro Abancens, Ignacio; Cepeda-Carrión, Gabriel (Inderscience, 2016)
This study proposes a learning-based model that contributes to understanding the international growth of small and ...
Artículo
Icon

The antecedents of green innovation performance: A model of learning and capabilities

Albort-Morant, Gema; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel (Elsevier, 2016)
Environmental management and green practices have a narrow linkage with fi rm innovativeness. Companies that are pioneersin ...
Artículo
Icon

European management research using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)

Richter, Nicole Franziska; Cepeda-Carrión, Gabriel; Roldán Salgueiro, José Luis; Ringle, Christian M. (Elsevier, 2016)
Artículo
Icon

How knowledge management processes can create and capture value for firms?

Martelo-Landroguez, Silvia; Cepeda-Carrión, Gabriel;  (Palgrave Macmillan, 2016)
Knowledge has become the main competitive tool for firms. Just as knowledge is considered as the most important strategic ...
Artículo
Icon

La dinámica empresarial:capacidades dinámicas y operativas en una teoría de la competitividad.

Cepeda-Carrión, Gabriel; Barbosa Trueba, Álvaro (Ministerio de Industria, Energía y Turismo, 2016)
Artículo
Icon

Customer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?

Cepeda-Carrión, Gabriel; Martín Ruiz, David; Rondán Cataluña, Francisco Javier (Universitat de les Illes Balears, 2016)
Traditionally, basketball players’ agents and players’ agents companies in general take decisions about their represented ...
Artículo
Icon

Prediction-oriented modeling in business research by means of PLS path modeling: Introduction to a JBR special section

Cepeda-Carrión, Gabriel; Henseler, Jörg; Ringle, Christian M.; Roldán Salgueiro, José Luis (Elsevier, 2016)
Under the main theme “ prediction-oriented modeling in business research by means of partial least squares path modeling ” (PLS), ...
Artículo
Icon

An application of the performance-evaluation model for e-learning quality in higher education

Martínez-Caro, Eva; Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel (Taylor & Francis, 2015)
The demand for e-learning in higher education is rising, competition is increasing, and universities are investing significant ...
Artículo
Icon

Negative aspects of counter-knowledge on absorptive capacity and human capital

Cegarra Navarro, Juan Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel; Wensley, Anthony K. P. (Emerald, 2015)
Purpose – People live and work in a world where they do not have complete knowledge and, as a result, they make use ...
Artículo
Icon

The cycle of customer value: a model integrating customer and firm perspectives

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Vilnius Gediminas Technical University ; Taylor & Francis, 2015)
The aim of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying a relationship between customer ...
Artículo
Icon

The use of organizational capabilities to increase customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Elsevier, 2013)
The importance of the customer's role in the management of a firm has been increasing for the last twenty years. A firm's ...
Artículo
Icon

Developing an integrated vision of customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2013)
Purpose – The aim of this paper is to contribute to the service management literature by identifying the possible relationship ...
Artículo
Icon

Implementing telemedicine technologies through an unlearning context in a homecare setting

Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel (Taylor & Francis, 2013)
Despite the opportunities the health sector will offer as a result of the design and development of a technology infrastructure, ...
Tesis Doctoral
Icon

La fidelidad de clientes en centros de fitness privados españoles: la cadena de creación y percepción de valor

García Fernández, Jerónimo; Cepeda-Carrión, Gabriel; Sañudo Corrales, Francisco de Borja (2012)
El aumento del interés por la actividad física en la sociedad y la oferta de los organismos públicos y privados, ha ...
Tesis Doctoral
IconIcon

Análisis de la creación de valor. Un enfoque de capacidades

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (2012)
El mundo de la empresa gira alrededor de la creación de valor, objetivo principal de cualquier estrategia empresarial. ...
Artículo
Icon

Los sistemas de inteligencia de negocio como soporte a los procesos de toma de decisiones en las organizaciones

Roldán Salgueiro, José Luis; Cepeda-Carrión, Gabriel; Galán González, José Luis (Fundación de las Cajas de Ahorros, 2012)
Los sistemas de inteligencia de negocio (business intelligence, BI) son sistemas de información que acogen a un amplio ...
Artículo
Icon

Improving the absorptive capacity through unlearning context: an empirical investigation in hospital-in-the-home units

Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Martínez-Caro, Eva (Taylor & Francis, 2012)
The Spanish healthcare system has undergone important changes, particularly in the development of new homecare services. ...
Artículo
Artículo
Icon

How can managers in the hospital in the home units help to balance technology and physician – patient knowledge?

Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Martínez Caro, Eva; Eldridge, Stephen (Oxford University Press, 2011)
Background. With the passing of time, knowledge like other resources can become obsolete. Thus, people in a healthcare system ...
Artículo
Icon

Creando capacidades que aumenten el valor para el cliente

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2011)
El objetivo de este artículo es contribuir a la literatura al identificar las posibles combinaciones entre tres capacidades ...
Artículo
Icon

Creating dynamic capabilities to increase customer value

Martelo-Landroguez, Silvia; Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2011)
Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying possible ...
Artículo
Icon

How to create relational capital in hospital-in-the-home units

Martínez Caro, Eva; Cegarra Navarro, Juan Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel; Salmador Sánchez, Mª Paz (2011)
Ponencia
Icon

Enseñanza sobre Gestión de Empresas Deportivas a través del método del caso y sus protagonistas

Cepeda-Carrión, Gabriel; Castellanos Verdugo, Mario; Buitrago Esquinas, Eva María; Sánchez Franco, Manuel Jesús (Edición Digital Atres, 2011)
Desde sus inicios la asignatura de Organización y Gestión de Empresas Deportivas viene utilizando la presencia de ...
Artículo
Icon

Linking unlearning with innovation through organizational memory and technology

Jiménez Jiménez, Daniel; Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra Navarro, Juan Gabriel (2010)
While the information technologies provide organizational members with explicit concepts, such as writing instruction ...
Artículo
Icon

Clima de confianza, aprendizaje e innovación: una metáfora biomimética

Miró Arias, Conrado J.; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel; Miró Arias, María Asunción (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2010)
El presente estudio lleva a cabo un trabajo exploratorio sobre las interacciones entre los elementos que intervienen en ...
Artículo
Icon

El desarrollo de programas de Gestión del Conocimiento: Las unidades de hospitalización a domicilio

Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra Navarro, Juan Gabriel; Salmador Sánchez, Mª Paz; Martínez Caro, Eva (Ministerio de Industria, Energía y Turismo, 2010)
Informe
Icon

Organizational unlearning context fostering learning for customer capital through time: lessons from smes in the telecommunications industry

Wensley, Anthony K. P.; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra-Navarro, Juan Gabriel (2010)
In situations where organizations and their members face changing environments it is necessary that old knowledge represented ...
Ponencia
Icon

Customer loyalty of fitness center: A model of creation and perception of value

García Fernández, Jerónimo; Cepeda-Carrión, Gabriel; Vélez, L. (European Association of Sports Management, 2010)
Informe
Icon

Analyzing an absorptive capacity: unlearning context and information sistem capabilities as catalysts for innovativeness

Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra-Navarro, Juan Gabriel; Jiménez Jiménez, Daniel (2010)
This study examines the impact of a company’s unlearning context and information system (IS) capabilities on the company’s ...
Ponencia
Icon

Knowledge management practices and the enhancement of customer capital: the importance of time

Leal Millán, Antonio Genaro; Cegarra Navarro, Juan Gabriel; Cepeda-Carrión, Gabriel; Cossío Silva, Francisco José (ESIC, 2009)
Actualmente, los responsables de las pequeñas y medianas empresas (PYMES) debido al hecho de tener que vigilar continuamente ...
Ponencia
Icon

Investigar en Economía de la Empresa: ¿Partial Least Squares o modelos basados en la Covarianza?

Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel; Roldán Salgueiro, José Luis (Asociación Española de Dirección y Economía de la Empresa, 2007)
El reciente interés y la reiterada utilización de diversas técnicas de Modelos de Ecuaciones Estructurales (MEE) junto al ...
Ponencia
Icon

Constructos latentes y agregados en la Economía de la Empresa

Barroso Castro, Carmen; Cepeda-Carrión, Gabriel; Roldán Salgueiro, José Luis (Asociación Española de Dirección y Economía de la Empresa, 2007)
Fallar a la hora de especificar el modelo de medida puede acarrear importantes consecuencias para la validez de las ...
Ponencia
Icon

Aplicando en la práctica la técnica pls en la administración de empresas

Cepeda-Carrión, Gabriel; Roldán Salgueiro, José Luis (2004)
En este trabajo nos planteamos resolver la casuística práctica con la que los investigadores de administración de empresas ...
Artículo
Icon

Las plazas de toros de Andalucía y su incidencia turística: un análisis de grupos estrátégicos

Martín López, Milagro; Cepeda-Carrión, Gabriel (2003)
Andalucía es una de las Comunidades Autónomas que tiene una mayor protagonismo en el sector taurino español, ya sea por ...
Ponencia
Icon

El atractivo social, turístico y económico de la fiesta nacional

Cepeda-Carrión, Gabriel; Martín López, Milagro; Blanquer, David (Tirant lo Blanch, 2001)
Los toros son un acontecimiento en España, fruto de lo cual, constituyen por sí mismo una importante fuente de atractivo ...
Ponencia
Ponencia
Icon

Alianzas estratégicas de conocimiento: aprendizaje en colaboración

Cepeda-Carrión, Gabriel (1999)
En un buen número de sectores tecnológicamente avanzados, se están desarrollando nuevas formas de organización. Así, en ...
Ponencia
Ponencia
Icon

El reto de las nuevas titulaciones en un mercado global: un análisis dinámico de expectativas

Alfaro de Prado Sagrera, Ana; Cepeda-Carrión, Gabriel (Universidad de Málaga, 1998)
En las puertas del siglo XXI, la formación se consolida como uno de los pilares básicos de la competitividad y la ...