NameLedesma Chaves, Pablo
DepartmentAdministración de Empresas y Marketing
Knowledge areaComercialización e Investigación de Mercados
Professional categoryProfesor Sustituto
E-mailRequest
         
  • No. publications

    10

  • No. visits

    1108

  • No. downloads

    2570


 

Article
Icon

Intangible resources, static and dynamic capabilities and perceived competitive advantage in exporting firms. A PLS-SEM/fsQCA approach

Navarro García, Antonio; Ledesma Chaves, Pablo; Gil Cordero, Eloy; De-Juan-Vigaray, María Dolores (Elsevier, 2024)
The aim of this paper is to fill the existing research gap in the knowledge of the interrelationships between relational ...
Article
IconIcon

Visual thinking and cooperative learning in higher education: HOW does its implementation affect marketing and management disciplines after COVID-19?

Maldonado López, Belén; Ledesma Chaves, Pablo; Gil Cordero, Eloy (Elsevier, 2023)
Students learn in different ways and in the wake of the COVID-19 pandemic, the higher education faculty needs to reinvent ...
Article
Icon

Analysis of factors affecting the effectiveness of face-to-face marketing learning via TikTok, YouTube and video conferencing

Gil Cordero, Eloy; Rodríguez Rad, Carlos J.; Ledesma Chaves, Pablo; Sánchez del Río Vázquez, María Elena (Cell, 2023)
After the COVID-19 pandemic, the use of virtual platforms, social networks and online applica- tions has been totally ...
Article
Icon

Acceptance factors of Zara's shopping app among fashion consumers during COVID-19

Gil Cordero, Eloy; Ledesma Chaves, Pablo; Baena Luna, Pedro (Wiley, 2023)
Online sales in the textile sector are undergoing a comprehensive renewal process as aresult of COVID-19. This article ...
Article
Icon

Dynamic Innovation Capabilities and their Impact on Export Performance in Times of Economic Crisis

Ledesma Chaves, Pablo; Arenas Gaitán, Jorge (Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado, 2022)
Purpose – To determine the mediator role of innovative dynamic capabilities in performance in the ...
Chapter of Book
Icon

Modelo de aplicación de un Ciclo de Mejora en el Aula (CIMA) en la asignatura Comunicación Comercial (Grado en Marketing)

Ledesma Chaves, Pablo; Porlán Ariza, Rafael; Navarro-Medina, Elisa; Villarejo Ramos, Ángel Francisco (Editorial Universidad de Sevilla, 2022)
El presente documento recoge la implantación de un CIMA en la asignatura Comunicación Comercial del Grado en Marketing e ...
PhD Thesis
Chapter of Book
Presentation
Icon

La capacidad dinámica de innovación: mediación sobre la estrategia de incremento de mercados internacionales en tiempos de crisis económica

Ledesma Chaves, Pablo; Arenas Gaitán, Jorge; Villarejo Ramos, Ángel Francisco (2020)
Cuando se producen fases de descenso de la demanda, las empresas se ven obligadas a buscar opciones y alternativas que les ...
Final Degree Project
Icon

Estudio sobre las preferencias gastronómicas de los consumidores en los Palacios y Villafranca (Sevilla)

García Arriaza, Tamara; Ledesma Chaves, Pablo (2020)
En el presente proyecto de investigación se lleva a cabo un análisis interno y externo sobre el sector gastronómico del ...