NombreMartín Molina, Verónica
DepartamentoDidáctica de las Matemáticas
Área de conocimientoDidáctica de la Matemática
Categoría profesionalProfesora Titular de Universidad
Correo electrónicoSolicitar
           
  • Nº publicaciones

    29

  • Nº visitas

    5842

  • Nº descargas

    8156


 

Artículo
Icon

Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Martín Molina, Verónica; Caro Torró, Isabel; Gavilán Izquierdo, José María (Taylor & Francis, 2023)
Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ...
Artículo
Icon

Some Non-Compactness Results for Locally Homogeneous Contact Metric Manifolds

Lotta, Antonio; Martín Molina, Verónica (Springer, 2022)
We exhibit some sufficient conditions ensuring the non-compactness of a locally homogeneous, regular, contact metric ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Gamificación , materiales manipulativos y TIC para la enseñanza de la suma y la resta en primer ciclo de educación primaria

Mora Toledo, Ángela; Martín Molina, Verónica (2022)
Nos encontramos en una sociedad de cambio, y como tal, los docentes debemos actualizarnos constantemente para conseguir ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Clasificación de problemas aritméticos escolares en educación primaria

Rodríguez Galante, María Dolores; Martín Molina, Verónica (2022)
En esta investigación se analizan 3 libros de texto de matemáticas de Educación Primaria de la editorial SM, en concreto, ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Propuesta de escape room educativo para trabajar las unidades de medida en tercer ciclo de Educación Primaria

Real Vilches, Cristina; Martín Molina, Verónica (2022)
En la sociedad actual, la escuela es el primer ámbito de formación de las personas, siendo el rendimiento escolar uno de ...
Artículo
Icon

El discurso de estudiantes para maestro cuando describen y definen cuerpos geométricos

González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Toscano Barragán, Rocío; Fernández León, Aurora; Gavilán Izquierdo, José María (Universitat Autónoma de Barcelona, 2021)
En este trabajo, nos planteamos avanzar en el estudio de la práctica matemática de definir de los estudiantes para maestro. ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Comparación de la eficacia de distintos métodos de trabajo para el cálculo mental

Cotán Pérez, Ana; Del Valle Ortiz, Esperanza; Díaz Palma, Pilar Rocío; Martín Molina, Verónica (2021)
Este Trabajo de Fin de Grado se centra en el análisis de tres intervenciones distintas realizadas en el cuarto curso de ...
Artículo
Icon

Differences between how Undergraduate Students Define Geometric Solids and what their Lecturers Expectfrom them through the Lens of the Theory of Commognition

Martín Molina, Verónica; González Regaña, Alfonso José; Toscano Barragán, Rocío; Gavilán Izquierdo, José María (Modestum LTD, 2020)
Undergraduate students’ engagement with mathematical discourse when defining geometric solids is analysed and compared ...
Artículo
Icon

Generalized Sasakian Space Forms Which Are Realized as Real Hypersurfaces in Complex Space Forms

Carriazo Rubio, Alfonso; Cho, Jong Taek; Martín Molina, Verónica (MDPI, 2020)
We prove a classification theorem of the generalized Sasakian space forms which are realized as real hypersurfaces in complex space forms.
Trabajo Fin de Grado
Icon

Introducción a la magnitud y la medida con el aprendizaje cooperativo

Fernández García, Isabel; Martín Molina, Verónica (2019)
Este trabajo de fin de grado presenta una intervención realizada a un grupo de segundo de Educación Primaria sobre los ...
Artículo
Icon

A classification of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, μ)-spaces

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Vrancken, Luc (Springer, 2018)
We present classifications of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, µ)-spaces with Boeckx ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Juegos y materiales manipulativos como recurso didáctico para aprender las tablas de multiplicar

Borrero Monge, Adelaida; Martín Molina, Verónica (2018)
Este TFG plantea el uso de los juegos y materiales manipulativos como recurso didáctico para enseñar las tablas de ...
Ponencia
Icon

Aspectos del discurso de estudiantes universitarios cuando construyen definiciones matemáticas

González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Fernández León, Aurora; Toscano Barragán, Rocío; Gavilán Izquierdo, José María; Toboso Nieto, Concepción (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas, 2017)
En este trabajo estudiamos el proceso de definir de estudiantes universitarios para profesor a través del análisis del ...
Artículo
Icon

Null pseudo-isotropic Lagrangian surfaces

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Vrancken, Luc (Polish Academy of Sciences, Institute of Mathematics, 2017)
In this paper we will show that a Lagrangian, Lorentzian surface M 2 1 in a complex pseudo space form Mf2 1 (4c) is ...
Ponencia
Icon

La resolución de problemas en la asignatura de "Matemáticas Específicas para Maestros"

Martín Molina, Verónica; González Regaña, Alfonso José; Gavilán Izquierdo, José María; Sánchez-Matamoros-Garcia, Gloria (Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Sevilla, 2016)
En esta comunicación se presenta una experiencia desarrollada en las clases prácticas de la asignatura de “Matemáticas ...
Ponencia
Icon

The challenge of being a mathematics teacher

Martín Molina, Verónica; Nardi, Elena; Winsløw, Carl; Hausberger, Thomas (International Network for Didactic Research on University Mathematics, 2016)
One of the things that teachers at the university level have to learn by experience is how to adapt their lectures ...
Artículo
Icon

The curvature tensor of (κ,μ,ν)-contact metric manifolds

Arslan, Kadri; Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Murathan, Cengizhan (Springer, 2015)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-contact metric manifolds, which we prove to be completely determined ...
Artículo
Icon

Local classification and examples of an important class of paracontact metric manifolds

Martín Molina, Verónica (Univerzitet u Nisû. Prirodno Matematicki Fakultet, 2015)
We study paracontact metric ( , μ)-spaces with = −1, equivalent to h2 = 0 but not h = 0. In particular, we will give an ...
Artículo
Icon

Paracontact metric manifolds without a contact metric counterpart

Martín Molina, Verónica (Mathematical Society of the Republic of China, 2015)
We study non-paraSasakian paracontact metric (κ, μ)-spaces with κ = −1 (equivalent to h2 = 0 but h = 0). These manifolds, ...
Artículo
Icon

Sasaki-Einstein and paraSasaki-Einstein metrics from (κ,μ)-structures

Cappelletti Montano, Beniamino; Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (Elsevier, 2013)
We prove that every contact metric (κ, µ)-space admits a canonical η-Einstein Sasakian or η-Einstein paraSasakian metric. ...
Artículo
Icon

The curvature tensor of almost cosymplectic and almost Kenmotsu ( κ, μ, ν ) -space

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (Springer, 2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ...
Artículo
Icon

Almost cosymplectic and almost Kenmotsu (κ, μ, ν)-spaces

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (Springer, 2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ...
Artículo
Icon

Generalized (κ,μ)-space forms

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Tripathi, Mukut Mani (Springer, 2013)
Generalized (κ, µ)-space forms are introduced and studied. We examine in depth the contact metric case and present examples for all possible dimensions. We also analyse the trans-Sasakian case.
Ponencia
Icon

The curvature tensor of almost cosymplectic and almost Kenmotsu (κ,μ,ν)-spaces

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ,μ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ...
Artículo
Icon

Optimal inequalities, contact delta-invariants and their applications

Chen, Bang-Yen; Martín Molina, Verónica (Malaysian Mathematical Sciences Society, 2013)
Associated with a k-tuple (n1, . . . , nk) ∈ S(2n + 1) with n ≥ 1, we define a contact δ-invariant, δc (n1, . . . , nk), ...
Tesis Doctoral
Icon

(k, µ)-Espacios de Curvatura Ø-Seccional constante generalizados

Martín Molina, Verónica; Carriazo Rubio, Alfonso (2011)
A lo largo de los años, numerosos autores han estudiado la forma del tensor de curvatura de una variedad Riemanniana para ...
Artículo
Icon

Generalized (κ, µ)-space forms and d-homothetic deformations

Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (2011)
We study the Da-homothetic deformations of generalized (κ, µ)- space forms. We prove that the deformed spaces are again ...
Artículo
Icon

Bochner and conformal flatness on normal complex contact metric manifolds

David E. Blair; Martín Molina, Verónica (Springer, 2010)
We will prove that normal complex contact metric manifolds that are Bochner flat must have constant holomorphic sectional ...
Artículo
Icon

Sophus Lie: un matemático visionario

Núñez Valdés, Juan; Tenorio Villalón, Ángel Francisco; Martín Molina, Verónica (2007)
A diferencia de una mera exposici´on de datos puramente biogr´aficos, este art´ıculo pretende dar a conocer a cualquier ...