NombreGalvín, Pedro
DepartamentoMecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
Área de conocimientoMecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
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Artículo
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The effect of ballast moisture content and fouling index on railway track settlement

Charoenwong, Chonlatis; Connolly, David P.; Alves Costa, Pedro; Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2024)
A primary function of railway ballast is to maintain vertical track geometry, however over time it becomes contaminated ...
Artículo
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Design, tuning and in-field validation of energy harvesters for railway bridges

Cámara Molina, Javier Cristóbal; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Connolly, David P.; Martínez-Rodrigo, María Dolores; Yurchenko, D.; Galvín, Pedro (Elsevier, 2024)
Energy harvesters are a promising technology for powering infrastructure condition monitoring systems without batteries. ...
Artículo
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Railway slab vs ballasted track: A comparison of track geometry degradation

Charoenwong, Chonlatis; Connolly, David P.; Colaço, Aires; Alves Costa, Pedro; Woodward, Peter K.; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (Elsevier, 2023)
Concrete slab railway tracks typically have higher initial capital costs yet lower operational costs in comparison to ...
Artículo
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Dynamic load allowance of long-span modular steel bridges

Chordà-Monsonís, Josep; Moliner, Emma; Galvín, Pedro; Martínez-Rodrigo, María Dolores; Zacchei, Enrico; Tadeu, Antònio; Ferraz, Inês; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2023)
Modular steel bridges are structures whose construction is based on regular prefabricated truss units. This presents several ...
Artículo
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3D printed energy harvesters for railway bridges-Design optimisation

Cámara Molina, Javier Cristóbal; Moliner, Emma; Martínez Rodríguez, María Dolores; Connolly, David P.; Yurchenko, D.; Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2023)
This paper investigates the optimal design of 3D printed energy harvesters for railway bridges. The type of harvester ...
Artículo
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3D analysis of railway induced vibrations on skew girder bridges including ballast track–bridge interaction effects

Sánchez-Quesada, Juan Carlos; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Moliner, Emma; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2023)
This work is devoted to the analysis of the vibratory response of High-Speed (HS) multi-track railway bridges composed by ...
Trabajo Fin de Máster
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Actualización de un modelo numérico del “Puente de Hierro del Arroyo Pedroches” de Córdoba para el análisis de su uso como vía verde

Garrido Marchán, Ángel; Galvín, Pedro (2023)
Son muchas las estructuras ferroviarias que están quedando obsoletas en España, al ser sustituidas por nuevas vías y ...
Artículo
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Ballast shear effects on the dynamic response of railway bridges

Chordà-Monsonís, Josep; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Galvín, Pedro; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2022)
Single-track railway bridges are susceptible of experiencing high levels of vertical acceleration on the deck that may be ...
Artículo
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The effect of rolling stock characteristics on differential railway track settlement: An engineering-economic model

Charoenwong, Chonlatis; Connolly, David P.; Odolinski, K.; Costa, Pedro Alves; Galvín, Pedro; Smith, A. (Elsevier, 2022)
Railway track geometry deteriorates under repeated train loading. When linespeed is increased or new rolling-stock is ...
Artículo
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Vibration serviceability assessment of the world's longest suspended footbridge in 2020

Tadeu, Antònio; Romero Ordóñez, Antonio; Dias, Sara; Pedro, Filipe; Brett, Michael; Serra, Miguel; Galvín, Pedro; Bandeira, Filipe (Elsevier, 2022)
This paper investigates the vibrations induced by humans through in situ behaviour tests of the 516 Arouca footbridge ...
Artículo
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A novel high-performance quadrature rule for BEM formulations

Velázquez-Mata, Rocío; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, Jaime; Tadeu, Antònio; Galvín, Pedro (Elsevier, 2022)
This paper describes a general approach to compute the boundary integral equations that appear when the boundary element ...
Artículo
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Theoretical and experimental analysis of the quasi-static and dynamic behaviour of the world's longest suspension footbridge in 2020

Tadeu, Antònio; Romero Ordóñez, Antonio; Bandeira, Filipe; Pedro, Filipe; Dias, Sara; Serra, Miguel; Brett, Michael; Galvín, Pedro (Elsevier, 2022)
This work validates the simplified theoretical, analytical and numerical models used in the preliminary design stage of ...
Artículo
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On the vertical coupling effect of ballasted tracks in multi–span simply–supported railway bridges under operating conditions

Moliner, Emma; Martínez Rodríguez, María Dolores; Galvín, Pedro; Chordà-Monsonís, Josep; Romero Ordóñez, Antonio (Taylor & Francis Group, 2022)
This contribution investigates the vertical coupling exerted by ballasted tracks on the vertical response of bridges ...
Ponencia
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Quadrature rule for singular integrals in common engineering problems

Velázquez-Mata, Rocío; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (WiT Press, 2022)
This paper describes a general method to compute the boundary integral equation for common engineering problems. The ...
Trabajo Fin de Grado
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Desarrollo de una aplicación móvil para identificar síntomas de enfermedades neurológicas

Jurado Ruiz, Jesús; Galvín, Pedro (2022)
El diagnóstico de la naturaleza de los temblores que se manifiestan en las personas no es una tarea sencilla para los ...
Artículo
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Wavelet and Lipschitz exponent based damage identification method for beams using mode shapes

Ma, Qiaoyu; Solís Muñiz, Mario; Rodríguez Mariscal, José Daniel; Galvín, Pedro (Elsevier, 2022)
This paper presents a damage identification method for beam-type structures based on the wavelet analysis. The damage ...
Artículo
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Ballasted track interaction effects in railway bridges with simply-supported spans composed by adjacent twin single-track decks

Sánchez-Quesada, Juan Carlos; Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2021)
This paper is devoted to track-bridge interaction phenomena in railway bridges of short simply-supported (SS) spans composed ...
Artículo
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Fast simulation of railway bridge dynamics accounting for soil–structure interaction

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Connolly, David P.; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Springer, 2021)
A novel numerical methodology is presented to solve the dynamic response of railway bridges under the passage of running ...
Artículo
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Energy harvesting analysis in railway bridges: An approach based on modal decomposition

Cámara-Molina, J.C.; Moliner, Emma; Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2021)
In this paper the authors investigate the energy harvesting in railway bridges and analyse the performance under different ...
Artículo
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Wavelet analysis of static deflections for multiple damage identification in beams

Ma, Qiaoyu; Galvín, Pedro; Solís Muñiz, Mario (Elsevier, 2021)
Wavelet analysis can be used in local damage detection due to its ability of revealing discontinuities induced by damage ...
Trabajo Fin de Grado
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Puesta a punto de un sistema inalámbrico de bajo coste para análisis vibratorios: MPU6050 y módulo ESP8266

Blanco González, Víctor Javier; Galvín, Pedro (2021)
Este proyecto fin de grado se centrará en la puesta a punto de un sistema de bajo coste para la elaboración de análisis ...
Artículo
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On the dynamic characterisation of railway bridges through experimental testing

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Roeck, Guido de; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2021)
This work is devoted to the experimental evaluation of the dynamic response of railway bridges with common typologies in ...
Trabajo Fin de Grado
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Puesta a punto de un sistema de bajo coste para medir vibraciones estructurales

Monsalvete Contreras, Paloma; Galvín, Pedro (2021)
En este trabajo se ha desarrollado un sistema de medición de vibraciones estructurales de bajo coste. Para ello se ha ...
Artículo
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An accurate treatment of non-homogeneous boundary conditions for development of the BEM

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Tadeu, Antònio (Elsevier, 2020)
This paper proposes an enhancement of the treatment of non-homogeneous boundary conditions to improve the boundary element ...
Artículo
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Maximum resonance and cancellation phenomena in orthotropic plates traversed by moving loads: Application to railway bridges

Martínez-Rodrigo, María Dolores; Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Roeck, Guido de; Galvín, Pedro (Elsevier, 2020)
The vibrational response of railway bridges is an issue of main concern, especially since the advent of High-Speed traffic. ...
Artículo
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A transfer function method to predict building vibration and its application to railway defects

López-Mendoza, Daniel; Connolly, David P.; Romero Ordóñez, Antonio; Kouroussis, G.; Galvín, Pedro (Elsevier, 2020)
This work presents a simplified method to evaluate building shaking due to arbitrary base excitations, and an example ...
Artículo
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Effect of the end cross beams on the railway induced vibrations of short girder bridges

Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2019)
This work is devoted to the analysis of the railway-induced vertical vibrations of simply-supported double track bridges ...
Artículo
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On the formulation of a BEM in the Bézier–Bernstein space for the solution of Helmholtz equation

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Cámara-Molina, J.C.; Tadeu, Antònio (Elsevier, 2019)
This paper proposes a novel boundary element approach formulated on the Bézier-Bernstein basis to yield a geometry-independent ...
Artículo
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Acoustic waves scattered by elastic waveguides using a spectral approach with a 2.5D coupled boundary-finite element method

Cruz-Muñoz, Francisco Javier; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Tadeu, Antònio (Elsevier, 2019)
This work presents a two-and-a-half dimensional (2.5D) spectral formulation based on the finite element method (FEM) and ...
Tesis Doctoral
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Scoping prediction of ground and building vibrations induced by railway traffic.

López-Mendoza, Daniel; Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio (2019)
The research proposed in this Thesis approaches induced vibrations by railway traffic at the soil surface and buildings ...
Artículo
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Fiber Bragg grating application to study an unmanned aerial system composite wing

Gutiérrez Vázquez, Nicolás; Fernández, Rosario; Galvín, Pedro; Lasagni, Fernando Adrián (SAGE Publications, 2019)
Structural health monitoring consists of structural integrity assessment by means of data acquisition and analysis from ...
Artículo
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A 2.5D time-frequency domain model for railway induced soil-building vibration due to railway defects

Connolly, David P.; Galvín, Pedro; Olivier, B.; Romero Ordóñez, Antonio; Kouroussis, G. (Elsevier, 2019)
A new hybrid time-frequency modelling methodology is proposed to simulate the generation of railway vibration caused by ...
Capítulo de Libro
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Scoping assessment of building vibrations due to railway traffic

Galvín, Pedro; López Mendoza, Daniel; Romero Ordóñez, Antonio; Connolly, David P.; Krilov, Victor V. (ICE Publishing, 2019)
Ponencia
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A BEM based on the Bézier/Bernstein polynomial for acoustic waveguide modelization

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Tadeu, Antònio (WIT Press, 2019)
This paper proposes a novel boundary element approach formulated on the Bézier–Bernstein basis to yield a geometry-independent ...
Trabajo Fin de Grado
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Condiciones de contorno para problemas en medios semi-infinitos mediante el MEF: Perfectly Matched Layers y Elementos Infinitos aplicados a problemas de la interacción suelo-estructura

Valadés Rodríguez, Juan Diego; Galvín, Pedro (2019)
El presente trabajo versa en general sobre el fenómeno de la interacción suelo-estructura, y en particular, sobre la ...
Ponencia
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A 2.5D BEM-FEM using a spectral approach to study scattered waves in fluid–solid interaction problems

Cruz Muñoz, Juan; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Tadeu, Antònio (WITPress, 2019)
This work presents a two-and-a-half dimensional (2.5D) spectral formulation based on the finite element method (FEM) and ...
Trabajo Fin de Grado
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Análisis estadístico de las vibraciones producidas por el paso de trenes en diferentes líneas ferroviarias

Cartes Cumbreras, Manuel Jesús; Galvín, Pedro (2019)
El paso de trenes, sean de alta velocidad o no, genera un gran nivel de vibraciones, que depende de muchos factores. Estos ...
Artículo
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Scoping assessment of free-field vibrations due to railway traffic

Galvín, Pedro; López Mendoza, Diana; Connolly, David P.; Degrande, G.; Lombaert, G.; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2018)
The number of railway lines both operational and under construction is growing rapidly, leading to an increase in the ...
Artículo
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Effect of soil properties on the dynamic response of simply-supported bridges under railway traffic through coupled boundary element-finite element analyses

Martínez-Rodrigo, María Dolores; Galvín, Pedro; Domenech, A.; Romero Ordóñez, Antonio (Elsevier, 2018)
Railway induced vibrations on short-to-medium span simply-supported (SS) bridges is addressed in this contribution. Such ...
Artículo
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Two FE models to analyse the dynamic response of short span simply-supported oblique High-Speed railway bridges: comparison and experimental validation

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Moliner, Emma; Martínez-Rodrigo, María Dolores (Elsevier, 2018)
In this paper the dynamic response of a particular type of high-speed railway bridge common in the Spanish railway system ...
Artículo
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A novel 2.5D spectral approach for studying thin-walled waveguides with fluid-acoustic interaction

Romero Ordóñez, Antonio; Cruz-Muñoz, Francisco Javier; Tadeu, Antònio; Galvín, Pedro (Elsevier, 2018)
This paper presents a novel formulation of two spectral elements to study guided waves in coupled problems involving ...
Tesis Doctoral
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Monitorización estructural SHM mediante redes de Bragg.

Gutiérrez Vázquez, Nicolás; Galvín, Pedro; Lasagni, Fernando Adrián (2018)
En esta Tesis doctoral se demuestra el alto potencial y elevado nivel de disponibilidad tecnológico de las redes de Bragg ...
Artículo
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Damage detection in beams from modal and wavelet analysis using a stationary roving mass and noise estimation

Solís Muñiz, Mario; Ma, Q.; Galvín, Pedro (Wiley, 2018)
This paper uses the Continuous Wavelet Transform Analysis on mode shapes for damage identification. The wavelet analysis ...
Artículo
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Low weight additive manufacturing FBG accelerometer: design, characterization and testing

Gutiérrez Vázquez, Nicolás; Galvín, Pedro; Lasagni, Fernando Adrián (Elsevier, 2018)
Structural Health Monitoring is considered the process of damage detection and structural characterization by any type of ...
Artículo
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Modelling of acoustic and elastic wave propagation from underground structures using a 2.5D BEM-FEM approach

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; António, J.; Domínguez Abascal, José; Tadeu, Antònio (Elsevier, 2017)
This paper presents a numerical method based on a two-and-a-half dimensional (2.5D) boundary element-finite element (BEM-FEM) ...
Artículo
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Scoping assessment of building vibration induced by railway traffic

López-Mendoza, Daniel; Romero Ordóñez, Antonio; Connolly, David P.; Galvín, Pedro (Elsevier, 2017)
This work presents a scoping model to predict ground-borne railway vibration levels within buildings considering soil-structure ...
Ponencia
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A 2.5D spectral approach to represent acoustic and elastic waveguides interaction on thin slab structures

Cruz-Muñoz, Francisco Javier; Romero Ordóñez, Antonio; Tadeu, Antònio; Galvín, Pedro (Elsevier, 2017)
In this paper, we propose a spectral element method (SEM) to study guided waves in coupled problems involving ...
Trabajo Fin de Grado
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Estudio del comportamiento dinámico del alminar de San Juan: evaluación experimental de los parámetros modales

Velázquez-Mata, Rocío; Galvín, Pedro (2017)
Como vestigio de una antigua mezquita erigida entre los siglos IX y X en la plaza de San Juan (Córdoba) se conserva un ...
Artículo
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Modeling elastic wave propagation in fluid-filled boreholes drilled in nonhomogeneous media: BEM – MLPG versus BEM-FEM coupling

Tadeu, Antònio; Romero Ordóñez, Antonio; Stanak, P.; Sladek, J.; Sladek, V.; Galvín, Pedro; Antonio, J. (Elsevier, 2017)
The efficiency of two coupling formulations, the boundary element method (BEM)-meshless local Petrov–Galerkin (MLPG) versus ...
Ponencia
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Investigation of the dynamic response and effect of soil properties of Arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla High-Speed railway line through experimental analyses

Galvín, Pedro; Moliner, Emma; Romero Ordóñez, Antonio; Martínez-Rodrigo, María Dolores; Vestroni, Fabrizio; Gattulli, Vincenzo; Romeo, Francesco (Elsevier, 2017)
In this contribution the authors include results and conclusions from an experimental and numerical analysis of a railway ...
Ponencia
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Scoping methodology to asses induced vibration by railway traffic in buildings

López-Mendoza, Daniel; Romero Ordóñez, Antonio; Connolly, David P.; Galvín, Pedro (Elsevier, 2017)
This work presents a scoping model to predict ground-borne railway vibration levels within buildings considering soil-structure ...
Trabajo Fin de Grado
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Análisis experimental y modelización numérica del Alminar de San Juan de los Caballeros

Ruiz Maestre, Rafael; Galvín, Pedro (2017)
Este trabajo fin de grado surge con la idea de formar parte de un conjunto en el que se estudiará a fondo la estructura ...
Artículo
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Dynamic characterisation of wind turbine towers account for a monopile foundation and different soil conditions

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Solís Muñiz, Mario; Domínguez Abascal, José (Taylor & Francis (Routledge), 2017)
The response of wind turbines is induced by dynamic loads such as wind, transient and cyclic loads, and also extreme loads ...
Trabajo Fin de Máster
Trabajo Fin de Máster
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A 2.5D spectral approach based on the BEM and the FEM to study wave propagation in fluid acoustics and elastodynamics

Cruz-Muñoz, Francisco Javier; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (2016)
En este trabajo se presenta una formulación espectral en dos dimensiones y media (2.5D) basada en el método de los elementos ...
Trabajo Fin de Grado
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Condiciones de resonancia y cancelación en puentes de ferrocarril considerando la interacción suelo – estructura: estudio del efecto de las propiedades de la vía

Ramírez Martínez, Javier Ángel; Galvín, Pedro (2016)
El riguroso conocimiento del fenómeno vibratorio en viaductos ferroviarios es esencial para su diseño y conservación. En ...
Trabajo Fin de Grado
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Verificación experimental de un modelo numérico para reproducir problemas acústicos y aplicaciones prácticas

Ares Moreno, Alejandra; Galvín, Pedro (2016)
A partir de este Trabajo Fin de Grado se establece la relación que existe entre el ruido y la ingeniería civil. Para ello, ...
Artículo
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On the basic phenomenon of soil-structure interaction on the free vibration response of beams: application to railway bridges

Doménech, Alejandro; Martínez-Rodrigo, María Dolores; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (Elsevier, 2016)
The dynamic transverse response of beam type bridges under railway tra c is addressed in this contribution. In particular, ...
Trabajo Fin de Grado
Artículo
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Soil structure interaction effects on the resonant response of railway bridges under high-speed traffic

Doménech, Alejandro; Martínez-Rodrigo, María Dolores; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (Taylor & Francis, 2015)
In the present contribution, the dynamic behaviour of beams traversed by moving loads including soil–structure interaction ...
Ponencia
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Analysis of stationary roving mass effect for damage detection in beams using wavelet analysis of mode shapes

Solís Muñiz, Mario; Benjumea, Antonio J.; Algaba, Mario; Galvín, Pedro (IOPscience, 2015)
One of the main challenges in damage detection techniques is sensitivity to damage. During the last years, a large number ...
Artículo
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Respuesta dinámica de edificaciones producida por campos de ondas incidentes considerando la interacción suelo-estructura

Auersch, L.; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (Centro Internacional de Métodos Numéricos en Ingeniería (CIMNE) de la Universitat Politécnica de Catalunya (UPC) ; Elsevier, 2014)
En este artículo se presentan dos metodologías basadas en las formulaciones de los métodos de los elementos de contorno y ...
Artículo
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A 3D time domain numerical model based on half-space Green's function for soil-structure interaction analysis

Galvín, Pedro; Maestre Torreblanca, José María; Romero Ordóñez, Antonio;  (Springer, 2014)
This paper presents a numerical method based on a three dimensional boundary element-finite element (BEM- FEM) coupled ...
Artículo
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Quantification of uncertainty in the prediction of railway induced ground vibration due to the use of statistical track unevenness data

Lombaert, G.; Galvín, Pedro; François, S.; Degrande, G. (Elsevier, 2014)
Environmental vibrations due to railway traffic are predominantly due to dynamic axle loads caused by wheel and track ...
Artículo
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3D non-linear time domain FEM-BEM approach to soil-structure interaction problems

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2013)
Dynamic soil-structure interaction is concerned with the study of structures supported on flexible soils and subjected to ...
Artículo
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Soil-structure interaction in resonant railway bridges

Romero Ordóñez, Antonio; Solís Muñiz, Mario; Domínguez Abascal, José; Galvín, Pedro (Elsevier, 2013)
This paper explores dynamic soil–bridge interaction in high speed railway lines. The analysis was conducted using a general ...
Artículo
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Continuous wavelet analysis of mode shapes differences for damage detection

Solís Muñiz, Mario; Algaba, Mario; Galvín, Pedro (Elsevier, 2013)
This paper presents a new damage detection methodology for beams. It applies wavelet analysis to locate the damage from ...
Artículo
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Crack location in beams using wavelet analysis

Solís Muñiz, Mario; Algaba, Mario; Galvín, Pedro (Scientific.Net, 2013)
Abstract: This paper applies a methodology for damage detection in beams proposed by the authors. The methodology is based ...
Artículo
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A time domain analysis of train induced vibrations

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Techno-Press, 2012)
This paper is intended to show the robustness and capabilities of a coupled Boundary Element-Finite Element technique for ...
Artículo
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Comportamiento dinámico de viaductos cortos considerando la interacción vehículo-vía-estructura-suelo

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Centro Internacional de Métodos Numéricos en Ingeniería (CIMNE) de la Universitat Politécnica de Catalunya (UPC), 2012)
En este artíıculo se estudia la influencia de la interacción dinámica vehículo-vía-estructura-suelo en el comportamiento ...
Artículo
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Teaching Structural Analysis through design, building and testing

Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (ASCE, 2012)
This paper presents the results of an innovative teaching experience in the area of structural analysis in the mechanical ...
Artículo
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A 2.5D coupled FE–BE methodology for the dynamic interaction between longitudinally invariant structures and a layered halfspace

François, S.; Schevenels, M.; Galvín, Pedro; Lombaert, G.; Degrande, G. (Elsevier, 2010)
This paper presents a general 2.5D coupled finite element–boundary element methodology for the computation of the dynamic ...
Artículo
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Monitoring the mechanical behaviour of the weather vanesculpture mounted atop Seville Cathedral’s Giralda Tower

Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro (SAGE Publications, 2010)
This article presents the application of monitoring and detection of structural damage techniques to a historic monument. ...
Artículo
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A 3D Numerical Mode for HST Induced Vibrations

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Multi-Science Publishing, 2010)
A general numerical model for the analysis of soil motion due to high-speed train passage and effects on nearby surface ...
Ponencia
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Detección de daño en estructuras mediante la aplicación de la transformada Wavelet a su deflexión estática

Algaba, Mario; Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)
En los últimos años ha existido un creciente interés en desarrollar nuevas metodologías que permitan la detección de ...
Ponencia
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Identificación dinámica de puentes de Sevilla mediante sus respuestas a cargas de servicio

Galvín, Pedro; Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, José (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)
En los últimos años se han construido en Sevilla varios puentes de diseño singular, suficientemente rígidos para soportar ...
Ponencia
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Enseñanza de Teoría de Estructuras mediante el diseño, cálculo, construcción y ensayo de modelos

Galvín, Pedro; Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)
Este trabajo presenta los resultados de una experiencia de innovación docente dentro de la docencia en el ámbito de las ...
Artículo
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Vibrations induced by HST passage on ballast and non-ballast tracks

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2010)
The use of ballastless slab track is significantly increasing in HST line technology. This development is due to some ...
Artículo
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Fully three-dimensional analysis of high-speed traintracksoil-structure dynamic interaction

Galvín, Pedro; Romero Ordóñez, Antonio; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2010)
In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model, formulated in the ...
Artículo
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A 2.5D coupled FE-BE model for the prediction of railway induced vibrations

Galvín, Pedro; François, S.; Schevenels, M.; Bongini, E.; Degrande, G.; Lombaert, G. (Elsevier, 2010)
Ground vibrations induced by railway traffic at grade and in tunnels are often studied by means of two-and-half dimensional ...
Ponencia
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Fully 3D analysis of HST-track-soil-structure dynamic interaction

Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (KU Leuven, Department of Mechanical Engineering,, 2010)
In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model formulated on time ...
Artículo
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Monitorización del comportamiento mecánico del giraldillo: aplicación de técnicas de detección de daño

Romero Ordóñez, Antonio; Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de Ingeniería Mecánica, 2008)
This paper outlines an application of damage identification and health monitoring techniques on an historical work of art. ...
Artículo
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Implantación de nuevas metodologías docentes para el aprendizaje de técnicas experimentales aplicadas al análisis de estructuras

Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de ingeniería Mecánica, 2008)
En este trabajo se presentan las metodologías docentes que se han implementado en los últimos cuatro años en la asignatura ...
Artículo
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Sistema de seguimiento y análisis del comportamiento mecánico del Giraldillo

Solís Muñiz, Mario; Romero Ordóñez, Antonio; Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Instituto Andaluz de Patrimonio Histórico, 2008)
Entre 1999 y 2005, el Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico se encargó de llevar a cabo un intenso proyecto de ...
Artículo
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Identificación de daños en estructuras a partir de su respuesta dinámica

Rojas Díaz, Ramón; Galvín, Pedro (Asociación Española de ingeniería Mecánica, 2008)
La presencia de daños en estructuras puede deberse a multitud de causas. Por ejemplo, debido a causas accidentales que ...
Artículo
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Analysis of ground motion due to moving surface loads induced by high-speed trains

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2007)
A three-dimensional time domain boundary element (BE) approach for the analysis of soil vibrations induced by high-speed ...
Tesis Doctoral
IconIcon

Análisis numérico y experimental de las vibraciones ocasionadas por el paso de trenes de alta velocidad en el suelo y en estructuras cercanas a la vía

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (2007)
En la presente tesis se presenta un modelo numérico para la predicción de las vibraciones inducidas en el suelo y en ...
Artículo
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High-speed train-induced ground motion and interaction with structures

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2007)
A general numerical model for the analysis of soil motion due to high-speed train passage and effects on nearby surface ...
Artículo
Icon

Dynamic analysis of a cable-stayed deck steel arch bridge

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Elsevier, 2007)
A theoretical and experimental research work in relation to Barqueta cable-stayed bridge is described in this paper. ...
Ponencia
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Induced vibrations due to high-speed trains: Córdoba-Málaga high speed line

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Sociedad Española de Acústica, 2007)
Numerical models to obtain ground vibrations induced by the passage of HST, based on finite element method and boundary ...
Ponencia
Icon

Dynamic study of the Barqueta cable-stayed Bridge

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Society for Experimental Mechanics (SEM), 2006)
A theoretical and experimental research work of the Barqueta cable-stayed bridge is described in this paper. The Barqueta ...
Ponencia
Icon

Dynamic investigation of the City of Manchester Stadium

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Society for Experimental Mechanics (SEM), 2006)
The dynamic behaviour of the City of Manchester Stadium is described in this paper. With a remote monitoring system, ...
Ponencia
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Modal Identification of a Pedestrian Bridge by Output-Only Analysis

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Katholieke Universiteit Leuven, Department of Mechanical Engineering, 2006)
Modal parameters (natural frequencies, mode shapes and damping ratios) describe the dynamic properties of mechanical ...
Ponencia
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Modal identification of a pedestrian bridge by output-only analysis

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Society for Experimental Mechanics (SEM), 2005)
The modal parameters (natural frequencies, mode shapes and damping ratios) describe the dynamic properties of a mechanical ...
Artículo
Icon

Identificación Dinámica de una Pasarela a partir de la Respuesta originada por Cargas de Servicio

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de Ingeniería Mecánica, 2004)
Los parámetros modales caracterizan dinámicamente a un sistema mecánico. El análisis modal es el método clásico con el que ...
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Influencia de los anclajes en vigas de hormigón armado reforzadas con laminado de fibras de carbono

Solís Muñiz, Mario; Galvín, Pedro; Medina, Fernando (Asociación española de ingeniería mecánica, 2004)
La resistencia a flexión de vigas de hormigón armado puede ser incrementada adhiriendo externamente láminas de fibras de ...
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Identificación Dinámica de Elementos de Hormigón Armado Fisurados Reforzados Externamente con Fibras de Carbono

Galvín, Pedro; Domínguez Abascal, José (Asociación Española de Ingeniería Mecánica, 2004)
Las estructuras de hormigón armado pueden sufrir daños a lo largo de su vida causados, por ejemplo, por cargas subestimadas ...