NombreGallego Sánchez, Inés Magdalena
DepartamentoDidáctica de las Matemáticas
Área de conocimientoDidáctica de la Matemática
Categoría profesionalProfesor Permanente Laboral - Mod. PCD
Correo electrónicoSolicitar
         
  • Nº publicaciones

    16

  • Nº visitas

    1343

  • Nº descargas

    1221


 

Artículo
Icon

Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Martín Molina, Verónica; Caro Torró, Isabel; Gavilán Izquierdo, José María (Taylor & Francis, 2023)
Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ...
Artículo
Icon

Analizando perfiles de reconocimiento en teoría de grafos

González Herrera, Antonio; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María; Puertas, María Luz (Universidad Autónoma de Barcelona, 2022)
En este trabajo exploramos las habilidades de reconocimiento en teoría de grafos que poseen estudiantes universitarios del ...
Artículo
Icon

Analyzing Pedagogical Routines in the Upper Secondary School Teacher’s Discourse Using the Commognitive Aproach

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; González Herrera, Antonio; Gavilán Izquierdo, José María (Gate Association for Teaching and Education, 2022)
In this work, we investigated through a case study the pedagogical discourse of the upper secondary school teacher when ...
Artículo
Icon

The power of an elector in the Spanish parliament: A study compared with power indices

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R. (SAGE, 2022)
The main goal of this article is to study, from a game theory perspective, the composition of the Spanish Parliament ...
Artículo
Icon

Cost-allocation problems for fuzzy agents in a fixed-tree network

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Springer, 2022)
Cost-allocation problems in a fixed network are concerned with distributing the costs for use by a group of clients who ...
Artículo
Icon

A theoretical analysis of the validity of the Van Hiele levels of reasoning in graph theory

González Herrera, Antonio; Gavilán Izquierdo, José María; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Puertas, María Luz (2022)
The need to develop consistent theoretical frameworks for the teaching and learning of discrete mathematics, specifically ...
Artículo
Icon

A New Tool for the Teaching of Graph Theory: Identification of Commognitive Conflicts

Gavilán Izquierdo, José María; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; González Herrera, Antonio; Puertas, María Luz (Teaching Research NYC MODEL, 2022)
MATHEMATICS TEACHING RESEARCH JOURNAL 186 SUMMER 2022 Vol 14 no 2 This content is covered by a Creative Commons license, ...
Artículo
Icon

A value for games on colored communication structures

Ordóñez Sánchez, Manuel; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena (Springer, 2021)
Colored graphs have been used in many areas of technological research such as computer science, multiprocessor systems, ...
Artículo
Icon

How an Upper Secondary School Teacher Provides Resources for the Transition to University: A Case Study.

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María (Modestum Limited;Modestum Publishing Ltd, 2021)
This paper analyzes the discursive activity of an upper secondary school teacher on the topic of the derivative. Specifically, ...
Artículo
Icon

Characterizing levels of reasoning in graph theory

González Herrera, Antonio; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María; Puertas, María Luz (Modestum, 2021)
This work provides a characterization of the learning of graph theory through the lens of the van Hiele model. For this ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Propuesta de intervención basada en el uso de blender para la enseñanza y aprendizaje de matemáticas en el 4º curso de primaria

Torres Moríñigo, Jaime; Gallego Sánchez, Inés Magdalena (2020)
Actualmente el uso de las tecnologías se encuentra ligado a muchos aspectos de la vida diaria de las personas, siendo la ...
Artículo
Icon

A Symmetric Banzhaf Cooperation Value for Games with a Proximity Relation among the Agents

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Fernández García, Julio R.; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (MDPI, 2020)
A cooperative game represents a situation in which a set of agents form coalitions in order to achieve a common good. To ...
Artículo
Icon

The cg-average tree value for games on cycle-free fuzzy communication structures

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Sociedad Española de Estadística e Investigación Operativa, 2019)
The main goal in a cooperative game is to obtain a fair allocation of the profit due the cooperation of the involved agents. ...
Artículo
Icon

The cg-position value for games on fuzzy communication structures

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Elsevier, 2018)
A cooperative game for a set of agents establishes a fair allocation of the profit obtained for their cooperation. The ...
Artículo
Icon

Soft cooperation systems and games

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Taylor and Francis, 2018)
A cooperative game for a set of agents establishes a fair allocation of the profit obtained for their cooperation. In order ...
Tesis Doctoral
Icon

Juegos con cooperación restringida por grafos difusos

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R. (2016)