Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Hacia una educación más humana: la dramatización como potenciadora de los Derechos Humanos en la escuela

 

Advanced Search
 
Opened Access Hacia una educación más humana: la dramatización como potenciadora de los Derechos Humanos en la escuela
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: García Romero, Patricia
Director: Navarro Solano, Mª del Rosario
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social
Date: 2018
Document type: Final Degree Work
Academic Title: Universidad de Sevilla. Grado en Educación infantil
Abstract: En la sociedad actualexisten problemas sociales en la quecada día se vulneran los Derechos Humanos más básicos (derecho a una vivienda digna, trabajo, sanidad...)Esta problemática no deja indiferente a las escuelas, ya que en las aulas hay niños/as ...
[See more]
In today's society there are social problems in which every day the most basic Human Rights are violated (right to decent housing, work, health ...)This problem does not leave schools indifferent, since in the classrooms there are children who suffer these situations. Therefore, education and educators must give an answer.In this research, a study of different perspectives is made to humanize more the teaching-learning processes, seeking to value human dignity and put into practice an educational change more sensitive to the realities of children. The educational tool proposed for this is the dramatization, since it allows to create transformation scenarios, awareness, empathy and the creation of a link. Important aspects mentioned by experts who have been counted for this research, and who, through a qualitative methodology, have analyzed their ideas to reach conclusions on how to make education more human in coherence with the theoretical foundation exposed.
Cite: García Romero, P. (2018). Hacia una educación más humana: la dramatización como potenciadora de los Derechos Humanos en la escuela. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla.
Size: 763.3Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/83825

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)