Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Focus on form approach in learning and teaching portuguese as an L2: a study in Cape Verde

 

Advanced Search
 
Opened Access Focus on form approach in learning and teaching portuguese as an L2: a study in Cape Verde
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Pinto, Jorge
Date: 2017
Published in: Cauce: revista internacional de Filología y su didáctica, 40, 45-51.
Document type: Article
Abstract: El objetivo principal de este artículo es presentar una parte de un estudio de caso realizado en tres escuelas secundarias de Praia (Cabo Verde) que tiene como objetivo observar y describir la realidad del aprendizaje y de la enseñanza del portugués como segunda lengua (PL2), en general, y de la gramática en particular, y, en consecuencia, verificar si los profesores pueden utilizar las estrategias didácticas actuales para la enseñanza de la gramática, como el enfoque en la forma. En este sentido, por un lado, vamos a dar cuenta de la práctica pedagógica de los tres profesores participantes y de sus percepciones con respecto a la experiencia con el enfoque en la forma, realizada durante el mes en que tuvo lugar la aplicación de nuevas estrategias que se prepararon específicamente para el estudio. Y, por otro lado, demostrar cómo los alumnos evalúan el impacto que este enfoque tiene en su aprendizaje. The main purpose of this article is to present a part of a case study carried out in three high schools of Praia (Cape Verde) so as to observe and describe the reality of the learning and teaching of Portuguese as a second language (PL2), in general, and of the grammar, in particular, and, consequently, to verify if teachers are able to use up-to-date didactic strategies for grammar teaching, such as the focus on form. In this sense, we will give an account of the observed pedagogical practice of the three participating teachers and their perceptions regarding the experience with the focus on form during the month in which the implementation of new strategies planned specifically for the study took place. Moreover, we will also focus on how students evaluate the impact this approach has on their learning.
Cite: Pinto, J. (2017). Focus on form approach in learning and teaching portuguese as an L2: a study in Cape Verde. Cauce: revista internacional de Filología y su didáctica, 40, 45-51.
Size: 213.0Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/81722

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)