Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

From post-consumption experience evaluation to online generated content and intensification

 

Advanced Search
 
Opened Access From post-consumption experience evaluation to online generated content and intensification
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Antón Martín, Carmen
Camarero Izquierdo, Carmen
Garrido Samaniego, María José
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 1114-1128
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: En el contexto de los museos, el presente trabajo analiza hasta qué punto la evaluación de la experiencia in situ (satisfacción y valor percibido) que realizan los visitantes refuerza sus comportamientos online a corto plazo (consultar y generar contenido online). Sobre la base de la teoría del equilibrio y de la teoría del nivel óptimo de estimulación, proponemos la existencia de un efecto de la evaluación de la experiencia que adoptará forma de U invertida sobre la intensificación y forma de U sobre la intención de generar contenido online después de la visita. Los resultados indican que la satisfacción fomenta la intención de consumir más contenido, mientras que la percepción de haber alcanzado el máximo valor lo limita (efecto U invertida). Por otro lado, si bien la satisfacción y la percepción de una visita rentable motivan a los visitantes a publicar comentarios, las malas experiencias en los museos no tienen ningún impacto en la generación de contenido online. In the context of museums, this paper analyses to what extent visitor evaluation of the in situ experience (satisfaction and perceived value) drives their short-term online behaviours (visiting online content and generating content in online sites). On the basis of the balance theory and on the optimal stimulation level theory, it proposes that the evaluation of the experience has an inverted U-effect on visit intensification while a U-effect on the intention to generate content after the visit. Findings indicate that satisfaction fosters the intention to consume further content, while the perception of having gained the maximum value limits it (inverted U-effect). On the other hand, while satisfaction and the perception of a profitable visit motivate visitors to post online comments, poor experiences in museums have no impact on the generation of online content.
Cite: Antón Martín, C., Camarero Izquierdo, C. y Garrido Samaniego, M.J. (2017). From post-consumption experience evaluation to online generated content and intensification. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (1114-1128), Sevilla: ESIC.
Size: 529.3Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78119

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)