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¿Cómo el sistema de memoria construye el conocimiento conceptual de marca en la mente del consumidor?

 

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Opened Access ¿Cómo el sistema de memoria construye el conocimiento conceptual de marca en la mente del consumidor?
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Author: Melis, Camilo
Martín Velicia, Félix Antonio
Montiel, Juan F.
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 713-719
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: Se cree que el conocimiento de marca se construye en la mente de las personas como una representación cognitiva. Sin embargo, no existe una explicación basada en evidencia empírica de cómo este conocimiento de marca está representado, organizado y p...
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It is belief that brand knowledge is built in the human mind as a cognitive representation. However, there is no explanation based on empiric evidence on how this known brand is represented, organized and processed in the consumer mind, and what is the influence of these representations on the consumer decision-making during consumer’s buying behavior. We present a theoretical model inspired in the models of triple component of the working memory and long-term memory systems taxonomy. Our model attempts to describe and explain how the brand information is processed, how it fluxes through the memory system, and how it is transformed into a brand conceptual knowledge in the consumer’s mind. We started to test this model through an implicit association test (IAT) and event-related potentials (ERPs) in the semantic dimension assessed with a N400 potential during consumers expose to mobile phone services images.
Cite: Melis, C., Martín Velicia, F.A. y Montiel, J.F. (2017). ¿Cómo el sistema de memoria construye el conocimiento conceptual de marca en la mente del consumidor?. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (713-719), Sevilla: ESIC.
Size: 619.2Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78082

This work is under a Creative Commons License: 
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