Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Aulas temporales de adaptación lingüística: una incógnita sin despejar para los futuros maestros de Educación Primaria

 

Advanced Search
 
Opened Access Aulas temporales de adaptación lingüística: una incógnita sin despejar para los futuros maestros de Educación Primaria
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Temporary Language Adaptation Classrooms: One of the Great Unknowns for Future Primary School teachers
Author: Rodríguez Muñoz, Francisco José
Madrid Navarro, Víctor M.
Date: 2016
Published in: Fuentes, 18 (2), 153-166.
Document type: Article
Abstract: El presente estudio pretende indagar en la opinión sobre la formación universitaria recibida por los futuros maestros de educación primaria en relación con la atención al alumnado inmigrante en las escuelas y, particularmente, con las aulas temporal...
[See more]
The present study aims to look into the opinion of prospective primary school teachers about their training for assisting migrant students. Special attention is drawn to their views on the linguistic adaptation temporary classes (ATAL) in Andalusia....
[See more]
Cite: Rodríguez Muñoz, F.J. y Madrid Navarro, V.M. (2016). Aulas temporales de adaptación lingüística: una incógnita sin despejar para los futuros maestros de Educación Primaria. Fuentes, 18 (2), 153-166.
Size: 368.5Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/72922

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)