Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El empleo de métodos Q para la investigación en comunicación: diseño y evaluación de un estudio comparado a escala europea

 

Advanced Search
 
Opened Access El empleo de métodos Q para la investigación en comunicación: diseño y evaluación de un estudio comparado a escala europea
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Using Q Methods for Communication Research: Design and Evaluation of a European Comparative Projec
Author: Vicente-Mariño, Miguel
Grandío, María del Mar
Noguera Vivo, José Manuel
Sánchez Gonzales, Hada
Zamora Medina, Rocío
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Periodismo II
Date: 2017
Published in: Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 23 (2), 1419-1435.
Document type: Article
Abstract: Este artículo presenta el diseño de una investigación a escala europea acerca del consumo de medios de comunicación como un recurso democrático. Mediante una combinación de entrevistas en profundidad, cuestionarios y métodos Q, se completa una evalu...
[See more]
This article presents the methodological design of an ongoing research project conducted across Europe about the media consumption as a democratic resource. By means of a combination of in-depth interviews, questionnaires and Q methods, a critical e...
[See more]
Cite: Vicente-Mariño, M., Grandío Pérez, M.d.M., Noguera Vivo, J.M., Sánchez Gonzales, H. y Zamora Medina, R. (2017). El empleo de métodos Q para la investigación en comunicación: diseño y evaluación de un estudio comparado a escala europea. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 23 (2), 1419-1435.
Size: 281.5Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/69861

DOI: 10.5209/ESMP.58053

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)