Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Uso de una aplicación móvil para aumentar la motivación del alumnado en formulación y nomenclatura química

 

Advanced Search
 
Opened Access Uso de una aplicación móvil para aumentar la motivación del alumnado en formulación y nomenclatura química
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Santos Morcillo, Juan Luis
Grueso Molina, Elia María
Trujillo-Cayado, Luis Alfonso
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Química Analítica
Universidad de Sevilla. Departamento de Química Física
Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Química
Date: 2016
Document type: Article
Abstract: Learning of chemical formulation and nomenclature for university students is becoming less and less stimulating for first-course degree students, which further have marked deficiencies in both the initial level of knowledge and skill sets. As a consequence, this fact leads to motivational and interest problems for the subject, and more specifically, for the seminar classes. An initiative have been proposed which includes the use of a free mobile application (Socrative®) to complete initial and final questionnaires, with the aim to improve the level of participation in the seminar classes of formulation, and to establish the bases for a new evaluation system. This work details the new followed methodology as well as the obtained results. The results show how the use of the application improves the marks in formulation and nomenclature, the class attendance, as well as that increment the student satisfaction for this type of teaching. El aprendizaje de la formulación y nomenclatura química a nivel universitario resulta cada vez menos estimulante para los estudiantes de primer curso, que además poseen marcadas deficiencias tanto en el nivel inicial de conocimientos como en las des...
[See more]
L’aprenentatge de la formulació i nomenclatura química a nivell universitari resulta cada vegada menys estimulant per als estudiants de primer curs, que a més posseeixen marcades deficiències tant en el nivell inicial de coneixements com en les dest...
[See more]
Cite: Santos Morcillo, J.L., Grueso Molina, E.M. y Trujillo-Cayado, L.A. (2016). Uso de una aplicación móvil para aumentar la motivación del alumnado en formulación y nomenclatura química. Afinidad: Revista de química teórica y aplicada, 73 (576), 278-284.
Size: 464.2Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/69206

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)