Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

¿Educación Patrimonial o Educación Ambiental?: perspectivas que convergen para la enseñanza de las ciencias

 

Advanced Search
 
Opened Access ¿Educación Patrimonial o Educación Ambiental?: perspectivas que convergen para la enseñanza de las ciencias
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Heritage Education or Environmental Science? converging perspectives for science education
Author: Morón Monge, Hortensia
Morón Monge, María del Carmen
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Date: 2017
Published in: Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 14 (1), 244-257.
Document type: Article
Abstract: Es común que a veces se usen como sinónimos la Educación Patrimonial y la Educación Ambiental cuando se trabaja en el aula con elementos ambientales o naturales con una finalidad conservacionista. Es por ello, que en el presente artículo se preten...
[See more]
We can usually use as synonymous Heritage Education and Environmental Education regarding to environmental and natural issues with a conservationist purpose. As a consequence, this paper tries to set a concept for each other. For that, it is necessary to set other associated concepts such as environmental concept, landscape, heritage and its typologies, environmental heritage and heritage education. All this theoretical justification let us reflecting about the real importance of this topic which is not the conceptual settlement, this is relative and complex, in fact, but rather on the approach to be granted in both terms for science education more meaningful. In this sense, there are several links and elements between both and their various teaching approaches favor a different perspective science education. Finally, a symbolic-identity perspective as a reference approach to science teaching is proposed
Cite: Morón Monge, H. y Morón Monge, M.d.C. (2017). ¿Educación Patrimonial o Educación Ambiental?: perspectivas que convergen para la enseñanza de las ciencias. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 14 (1), 244-257.
Size: 687.7Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68871

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2017.v14.i1.18

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)