Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Del aula a la ciudad. Arquetipos urbanos en las escuelas primarias de Herman Hertzberger

 

Advanced Search
 
Opened Access Del aula a la ciudad. Arquetipos urbanos en las escuelas primarias de Herman Hertzberger
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: From the classroom to the city. Urban archetypes in Herman Hertzberger's primary schools
Author: Mayoral Campa, Esther
Pozo Bernal, Melina
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Proyectos Arquitectónicos
Date: 2017
Published in: Proyecto, progreso, arquitectura, 17, 100-115.
Document type: Article
Abstract: Herman Hertzberger pertenece a ese grupo de arquitectos que, desde comienzos del siglo XX hasta nuestros días, han entendido el binomio arquitectura–pedagogía como indisoluble, como dos disciplinas complementarias en el proceso de aprendizaje que re...
[See more]
Herman Hertzberger belongs to a group of architects that understand the architecture-pedagogy binomial as indissoluble. Ever since the beginning of the 20th Century, they have embraced the complementarity of these two disciplines in the educational ...
[See more]
Cite: Mayoral Campa, E. y Pozo Bernal, M. (2017). Del aula a la ciudad. Arquetipos urbanos en las escuelas primarias de Herman Hertzberger. Proyecto, progreso, arquitectura, 17, 100-115.
Size: 3.245Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68490

DOI: 10.12795/ppa2017i17.07

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)