Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Pensar con imágenes en movimiento: investigación y creación en A circe cinemática (elogio del cinema)

 

Advanced Search
 
Opened Access Pensar con imágenes en movimiento: investigación y creación en A circe cinemática (elogio del cinema)
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Thinking in motion pictures: scientific research and creationship on the movie To cinematic Circe (praise of cinema)
Author: Broullón-Lozano, Manuel A.
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura
Date: 2013
Published in: Journal for Educators, Teachers and Trainers, 5 (1), 45-54.
Document type: Article
Abstract: En el marco de la educación superior, de las exigencias de calidad y transferencia de las investigaciones científicas y de la necesidad de aunar investigación y creación en las áreas de conocimiento de Artes y Humanidades, nos planteamos la pertinencia de utilizar el lenguaje audiovisual como un aliado eficaz de cara a la tarea de afrontar los retos de la universidad pública en el siglo XXI. Mediante la revisión autoconsciente de un proyecto propio de película documental (A Circe Cinemática-Elogio del cinema) basada en una publicación científica anterior, veamos si podría darse una colaboración eficaz entre el discurso académico y el cine digital documental de bajo coste. Y, de ser así, examinaremos sus implicaciones sobre los procesos formativos superiores que plantean dichas necesidades. Abstract Around the field of the Higher Education, the quality requirements on research, the transference of knwledge and the right balance between the scientific research and creationship at the Arts and Human Studies área, let us to deal about the idea of taking the audiovisual language as a great manner to afford the challenges of the Public Universities on the XXIst Century. As a self-conscient review of our documenary movie To Cinematic Circe-Praise of Cinema (based on a previous scientific research) let us think about the possibility of correspondence between the academic speech and the digital cinema on low-cost documentary movies. If possible, let us think about the consequences on the high educational process.
Cite: Broullón-Lozano, M.A. (2013). Pensar con imágenes en movimiento: investigación y creación en A circe cinemática (elogio del cinema). Journal for Educators, Teachers and Trainers, 5 (1), 45-54.
Size: 492.6Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68352

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)