Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Diagnosing conceptions about the epistemology of science: Contributions of a quantitative assessment methodology

 

Búsqueda avanzada
 
Opened Access Diagnosing conceptions about the epistemology of science: Contributions of a quantitative assessment methodology
Citas
Estadísticas
Icon
Exportar a
Autor: Vázquez Alonso, Ángel
Manassero Mas, Maria Antònia
García Carmona, Antonio
Montesano de Talavera, Marisa
Departamento: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Fecha: 2016
Publicado en: Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 17 (1), 1-28.
Tipo de documento: Artículo
Resumen: This study applies a new quantitative methodological approach to diagnose epistemology conceptions in a large sample. The analyses use seven multiple-rating items on the epistemology of science drawn from the item pool Views on Science-Technology-So...
[Ver más]
Cita: Vázquez Alonso, Á., Manassero Mas, M.A., García Carmona, A. y Montesano de Talavera, M. (2016). Diagnosing conceptions about the epistemology of science: Contributions of a quantitative assessment methodology. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 17 (1), 1-28.
Tamaño: 623.0Kb
Formato: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/67216

Ver versión del editor

Salvo que se indique lo contrario, los contenidos de esta obra estan sujetos a la licencia de Creative Commons: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Este registro aparece en las siguientes colecciones