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El flamenco como vehículo de la religiosidad popular

 

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Opened Access El flamenco como vehículo de la religiosidad popular
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Autor: Marqués Donaire, María Inmaculada
Director: Cruces Roldán, Cristina
Díaz Báñez, José Miguel
Departamento: Universidad de Sevilla. Departamento de Matemática Aplicada II (ETSI)
Fecha: 2017-07-14
Tipo de documento: Tesis Doctoral
Resumen: Se aborda en este trabajo de investigación un análisis etnomusicológico de varios escenarios en los que se usa el flamenco como herramienta de comunicación entre una comunidad y una Imagen religiosa. Concretamente, describimos y analizamos tres even...
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We address in this thesis an ethnomusicological analysis of several events where the flamenco singing takes the rol of communication tool between a comunity and a religious Image. Three andalusian scenarios are described under the umbrela of the performance theory: the use of the alboreá singing in the Easter (Utrera, Seville); the religious toná Santo Dios in spring (Mairena del Alcor, Seville) and the performance of the fandango de Huelva in the roccesion of the Virgen del Rocío (Almonte, Huelva). In this multidisciplinary study we propose the use of the musical technology to automatically identify the musical descriptors chosen by the singer in these contexts. As a case study, we design an algorithm for extraction and classification of ornamentation in flamenco singing based on the performance evolution. In this way, the main goal of our research is to analyze the effects of flamenco singing as an articulating practice of aspects such as religiosity, culture and music.
Cita: Marqués Donaire, M.I. (2017). El flamenco como vehículo de la religiosidad popular. (Tesis Doctoral Inédita). Universidad de Sevilla, Sevilla.
Tamaño: 28.35Mb
Formato: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/64714

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