Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El videojuego “El Misterio de la Pirámide”, una propuesta interactiva para el aprendizaje de las matemáticas

 

Advanced Search
 
Opened Access El videojuego “El Misterio de la Pirámide”, una propuesta interactiva para el aprendizaje de las matemáticas
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: The video game “El Misterio de la Pyramided” (The Mystery of the Pyramid), an interactive proposal for the learning of mathematics
Author: Carvajal Gutiérrez, Guillermo
Rojas Zambrano, Paola Andrea
Murcia Londoño, Euclides
Date: 2016
Published in: Anduli, 15, 177-188.
Document type: Article
Abstract: Este artículo muestra la implementación del videojuego “El Misterio de la Pirámide” producto del proyecto “El videojuego como agente motivador en el aprendizaje de las matemáticas” realizado en la Especialización en Edumática de la Universidad Catól...
[See more]
This article shows the implementation of the video game “El Misterio de la Pirámide” product of the project “The game as a motivator in learning mathematics” developed in the Specialization in Edumática of the Catholic University of Pereira. The game was implemented with students from school Esperanza Planes in Pereira and its main objective is to strengthen the geometric and spatial thinking, specifically solve real problems translating the geometric language in the plane and in the space. The methodology in this research is framed sought to measure the impact of the game in geometric skills, motivation and language skills; for this was made a mixed research design, from addressing the quantitative with geometry and qualitative from the motivation and language skills. After implementing the game, as a fundamental part of this research concludes that such technological developments make mathematics into something attractive and exciting.
Cite: Carvajal Gutiérrez, G., Rojas Zambrano, P.A. y Murcia Londoño, E. (2016). El videojuego “El Misterio de la Pirámide”, una propuesta interactiva para el aprendizaje de las matemáticas. Anduli, 15, 177-188.
Size: 252.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/63369

DOI: 10.12795/anduli.2016.i15.10

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)