Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Investigación en aula universitaria: técnicas y recursos didácticos para las enseñanzas artísticas en educación primaria.

 

Advanced Search
 
Opened Access Investigación en aula universitaria: técnicas y recursos didácticos para las enseñanzas artísticas en educación primaria.
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Research into the university classroom: didactics recourses and technics to art education in primary school.
Author: Díaz Alcaide, María Dolores
Gutiérrez Cordero, Rosario
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Artística
Date: 2003
Published in: Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (2003), p. 131-136
ISBN/ISSN: 84-472-0762-5
Document type: Presentation
Abstract: En esta comunicación recogemos de forma resumida las experiencias llevadas a cabo en una investigación que venimos realizando desde hace siete años. Se trata de una investigación de carácter interdisciplinar y didáctico que se ha desarrollado en el...
[See more]
This presentation deals the experiences of a research that began seven years ago.This interdisciplinary and didactical research has been developed at the Educational Sciences Faculty at University of Seville, involving two curricular areas: Visual Arts and Music. One of the main goals of the two implicated professors is to unufy the contents of both fields ofknowledge in different ways in order to prepare the student for theirfuturejob as Primary Teachers. Another one is to plan a new subject that appears at the new curriculum which have to coordinate both contents, this research has contributed to solve some questions about how to do it.
Cite: Díaz Alcaide, M.D. y Gutiérrez Cordero, R. (2003). Investigación en aula universitaria: técnicas y recursos didácticos para las enseñanzas artísticas en educación primaria.. En Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (131-136), Sevilla: Universidad de Sevilla.
Size: 1.423Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/62993

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)