Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La comprensión artistica como "identificación". Contribución a la investigación curricular en educación artística comprensiva.

 

Advanced Search
 
Opened Access La comprensión artistica como "identificación". Contribución a la investigación curricular en educación artística comprensiva.
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Artistic understanding as "identity". Curricular esearch contribution in comprensive art education
Author: Aguirre Arriaga, Imanol
Date: 2003
Published in: Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (2003), p. 75-82
ISBN/ISSN: 84-472-0762-5
Document type: Presentation
Abstract: Esta comunicación es resultado del trabajo desarrollado en el proyecto de investigación de la Universidad del País Vasco "Estética de las identidades modernas: narrativa, poética y retórica del yo" (UPV 115.230-HA 074/97). En ella pretendemos hacer ...
[See more]
This communication is resulted ofthe work developedin theinvestigation project ofthe University ofthe Basque Country "Aesthetics of the modern identities: narrative, poetics andrhetoric ofthe ego (UPV 115.230-HA 074/97). In this paperwe intend to make a critical revision about some ofthe bases and key concepts of the comprehensive artistic education, like the interpretation notion or the sort of relationship that this perspective uses to establish among art and social structure. Our objective is to redefine sorne of these aspects seeking to contribute in the advance toward an artistic education sustained in the double way ofthe interpretation and the aesthetic appliances production, and directed toward the construction of the personal identity, both individual and social. Finally, and as consequence oftheœflections on the noted concepts , wepesent a series ofproposals to reorient the investigation and curricular practice in the scholastic artistic education.
Cite: Aguirre Arriaga, I. (2003). La comprensión artistica como identificación. Contribución a la investigación curricular en educación artística comprensiva.. En Actas Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (75-82), Universidad de Sevilla.
Size: 2.167Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/62991

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)