Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Implantación de la nueva asignatura “Robótica” en Enseñanza Secundaria y Bachillerato

 

Advanced Search
 
Opened Access Implantación de la nueva asignatura “Robótica” en Enseñanza Secundaria y Bachillerato
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Ocaña Rebollo, Gabriel
Romero Albaladejo, Isabel María
Gil Cuadra, Francisco
Codina Sánchez, Antonio
Date: 2015
Published in: Revista Investigación en la Escuela, 87, 65-79.
Document type: Article
Abstract: En el presente artículo se presenta el material curricular y la metodología de trabajo desarrollados para la implantación de las asignaturas de “Robótica”, de nueva creación para la Enseñanza Secundaria. Se describe el paradigma de Educación STEM y el Método de Proyectos como enfoque metodológico que sustenta la propuesta. Se muestra el potencial de las asignaturas y de los materiales desarrollados para fomentar la motivación y el aprendizaje de los estudiantes. In the present article, curricular materials and methodology developed for the implementation of “Robotics” subjects, newly created for Secondary Education, are presented. We describe the paradigm of STEM Education and the Project Method as a methodological approach that supports the proposal. The potential of these subjects, together with the materials developed, to foster motivation and learning in students is exposed.
Cite: Ocaña Rebollo, G., Romero Albaladejo, I.M., Gil Cuadra, F. y Codina Sánchez, A. (2015). Implantación de la nueva asignatura “Robótica” en Enseñanza Secundaria y Bachillerato. Revista Investigación en la Escuela, 87, 65-79.
Size: 859.7Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/59693

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)