Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Innovation and creativity and the Spanish White Paper on Communication Degrees: adapting universities to a changing media landscape

 

Advanced Search
 

Show simple item record

dc.creator Zuberogoitia Espilla, Aitor es
dc.creator Arana Arrieta, Goio es
dc.creator Egaña Osa, Txem es
dc.date.accessioned 2017-04-26T11:13:27Z
dc.date.available 2017-04-26T11:13:27Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Zuberogoitia Espilla, A., Arana Arrieta, G. y Egaña Osa, T. (2014). Innovation and creativity and the Spanish White Paper on Communication Degrees: adapting universities to a changing media landscape. Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura, 1 (12), 114-130.
dc.identifier.issn 1989-600X es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11441/58629
dc.description.abstract Many universities are trying to adapt their curricula to the changing media landscape. Innovation and creativity are considered key concepts in this new context, as can be shown by the Innovation Journalism initiative developed at Stanford University and some other that can be used to promote both innovation and creativity in Media Studies (such as Design Thinking and Creation Nets). In addition to reporting on these trends, this paper describes how the official Spanish White Paper on Communication Degreees deals with both innovation and creativity, analyzing the presence of these two concepts in the curricula proposed within it. es
dc.description.abstract Muchas universidades están tratando de adaptar sus planes de estudio a la evolución del panorama mediático. La innovación y la creatividad son consideradas clave en este nuevo contexto, como lo demuestran tendencias como Innovation Journalism (desarrollada en la Universidad de Stanford) y métodos que se pueden utilizar para promover la innovación y la creatividad en los estudios de Comunicación (tales como Design Thinking y Creation Nets). Este artículo da cuenta de estas nuevas tendencias y describe asimismo la presencia de la innovación y la creatividad en los currículos propuestos en el Libro Blanco de los títulos de Grado en Comunicación. es
dc.format application/pdf es
dc.language.iso eng es
dc.publisher Universidad de Sevilla es
dc.relation.ispartof Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura, 1 (12), 114-130.
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject Innovation es
dc.subject Creativity es
dc.subject Innovation Journalism es
dc.subject Design Thinking es
dc.subject Creation Nets es
dc.subject Innovación es
dc.subject Creatividad es
dc.title Innovation and creativity and the Spanish White Paper on Communication Degrees: adapting universities to a changing media landscape es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es
dc.rights.accessrights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.relation.publisherversion http://www.revistacomunicacion.org/pdf/n12/Articulos/A8_Zuberogoitia-Arana-Ega%C3%B1a_Innovation-and-creativity-and-the-Spanish-White-Paper.pdf es
idus.format.extent 17 p. es
dc.journaltitle Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura es
dc.publication.volumen 1 es
dc.publication.issue 12 es
dc.publication.initialPage 114 es
dc.publication.endPage 130 es
Size: 536.0Kb
Format: PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record