Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

An early view of the barriers to entry and career development in Building Engineering

 

Advanced Search
 
Opened Access An early view of the barriers to entry and career development in Building Engineering
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Una visión temprana de los obstáculos de acceso y desarrollo profesional en Ingeniería de edificación
Author: Infante Perea, Margarita Mª
Román Onsalo, María Luisa
Navarro Astor, Elena
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)
Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Gráfica
Date: 2015
Published in: DYNA, 82 (194), 247-253.
Document type: Article
Abstract: The construction sector plays an important role in the global economy since it generates approximately 10% of the world GDP and employs around 7% of the workforce. Professional profiles for building engineers and barriers they may encounter when accessing the labor market as well as in their career development in the sector are researched. Having identified some variables as relevant barriers, this empirical research is exploratory in nature and adopts a descriptive and inferential approach, in order to analyze the influence of gender in the perception of barriers in two Spanish universities. Results show more difficult working circumstances for women, which allows us to reflect on the consequences of these early perceptions on the career development of the next generation of both male and female building engineers El sector de la construcción desempeña un importante rol en la economía mundial, ya que genera alrededor del 10% del PIB y da trabajo en torno al 7% de las personas empleadas. Se investigan las salidas profesionales de los ingenieros(as) de edificación y las barreras de carrera que pueden encontrar en su acceso al mercado de trabajo y en su desarrollo profesional en el sector. A partir de la identificación de variables como barreras relevantes, se adopta un enfoque descriptivo e inferencial de carácter exploratorio para analizar la influencia del género en la percepción de dichas barreras en dos universidades españolas. Los resultados muestran un escenario laboral más difícil para ellas y nos permiten reflexionar sobre las repercusiones que estas percepciones tempranas pueden tener en el desarrollo profesional de la próxima generación de ingenieros(as) de la edificación
Cite: Infante-Perea, M., Román Onsalo, M. y Navarro Astor, E. (2015). An early view of the barriers to entry and career development in Building Engineering. DYNA, 82 (194), 247-253.
Size: 397.2Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/57284

DOI: 10.15446/dyna.v82n194.49985

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)