Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La Pedagogía de la experiencia en la reconceptualización de la formación para la profesión docente

 

Advanced Search
 
Opened Access La Pedagogía de la experiencia en la reconceptualización de la formación para la profesión docente
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Pedagogy of experience in the reconceptualisation of teacher education
Author: Jiménez Raya, Manuel
Manzano Vázquez, Borja
Date: 2013
Published in: International Conference Re-conceptualizing the professional identity of the European teacher. Sharing Experiences  (2013), p 815-816
ISBN/ISSN: 978-84-939704-5-1
Document type: Presentation
Abstract: Diversos autores (Crandall, 2000; Darling-Hammond, 2006; Jiménez Raya, 2009, 2011; Korthagen, Loughran y Russell, 2006) mantienen que los modelos tradicionales de formación docente, basados en la transmisión de conocimiento del profesor al alumno, e...
[See more]
Nowadays, traditional approaches to teacher education and development are under increasing critical scrutiny because of their perceived inability to meet the professional needs of (modern language) teachers (Crandall, 2000; Darling-Hammond, 2006; Ji...
[See more]
Cite: Jiménez Raya, M. y Manzano Vázquez, B. (2013). La Pedagogía de la experiencia en la reconceptualización de la formación para la profesión docente. En International Conference Re-conceptualizing the professional identity of the European teacher. Sharing Experiences  (815-816), Sevilla, España: Copiarte.
Size: 410.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/56723

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)