Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Aprendizaje y emociones: el sentido y el lugar que las emociones tienen en los centros educativos

 

Advanced Search
 
Opened Access Aprendizaje y emociones: el sentido y el lugar que las emociones tienen en los centros educativos
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Learning and emotions: the meaning and place that emotions have in schools
Author: Jurado Jiménez, María Dolores
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Date: 2013
Published in: International Conference Re-conceptualizing the professional identity of the European teacher. Sharing Experiences (2013), p 683-684
ISBN/ISSN: 978-84-939704-5-1
Document type: Presentation
Abstract: Desde el marco teórico de la neurociencia, veremos cómo los neurocientíficos están penetrando en nuevos ámbitos al trazar el mapa de las emociones como componente fundamental del aprendizaje. El denominado lado afectivo sabemos que está ahí pero nor...
[See more]
From the theoretical framework of neuroscience, we will see how neuroscientists are entering new areas to map the emotion as a fundamental component of learning. The emotional side called know it's there but normally think of it as a distraction to ...
[See more]
Cite: Jurado Jiménez, M.D. (2013). Aprendizaje y emociones: el sentido y el lugar que las emociones tienen en los centros educativos. En International Conference Re-conceptualizing the professional identity of the European teacher. Sharing Experiences (683-684), Sevilla, España: Copiarte.
Size: 568.2Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/56714

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)