Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La formación de doctores como patrón de interacción social específico

 

Advanced Search
 
Opened Access La formación de doctores como patrón de interacción social específico
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Cañas Louzau, C. Tomás
Date: 2007
Published in: Revista de Enseñanza Universitaria, 30, 31-41.
Document type: Article
Abstract: Habitualmente la literatura acerca de la formación de doctores describe los procesos y las peculiaridades de los mismos en distintos países e instituciones. El presente artículo pretende comenzar una aproximación a la fundamentación teórica de este proceso educativo considerándolo un patrón de interacción social específico de acuerdo a las concepciones de la complejidad social. Habitually the literature about the phd training describes the processes and the peculiarities of the same ones in different countries and institutions. The present article tries to begin an approach to the theoretical foundation of this educational process considering it to be a specific pattern of social interaction in accordance with the conceptions of the social complexity.
Cite: Cañas Louzau, C.T. (2007). La formación de doctores como patrón de interacción social específico. Revista de Enseñanza Universitaria, 30, 31-41.
Size: 598.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/55291

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)