Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El profesor universitario. Necesidad de investigar su formación y percepción social

 

Advanced Search
 
Opened Access El profesor universitario. Necesidad de investigar su formación y percepción social
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Marín Sánchez, Manuel
Troyano Rodríguez, Yolanda
Rivero Cuadrado, Marcos
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social
Date: 2002
Published in: Revista de Enseñanza Universitaria, 20, 7-22.
Document type: Article
Abstract: Este trabajo comienza con una reflexión sobre la evolución de los objetivosy fines que ha experimentado la Educación en el tiempo. Además, analiza los temas psicosociales más estudiados en el campo educaativo y acentúa la ausencia de criterios que especifiquen cuáles deben ser las funciones y roles específicos del profesor universitario, planteando la necesidad de investigar en su imagen social y en la formación para garantizar su correcta función docente. This work starts with a reflection on the evolution of the objectives and goals that Education has experienced along the time. Additionally, the more studied psychosocial topics in the educational field are analysed, and the absence of criteria that specify which the functions and the university professor´s specific roles should be, is accentuated, outlining the necessity to investigate in their social image and in the formation in order to ensure their correct educational function.
Cite: Marín Sánchez, M., Troyano Rodríguez, Y. y Rivero Cuadrado, M. (2002). El profesor universitario. Necesidad de investigar su formación y percepción social. Revista de Enseñanza Universitaria, 20, 7-22.
Size: 5.961Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/54918

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)