Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Comparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracy

 

Advanced Search
 
Opened Access Comparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracy
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Una comparación de los efectos de dos tipos de retroalimentación correctiva en la producción oral de los alumnos adultos en inglés
Author: Roothooft, Hanne
Date: 2016
Published in: Elia, 16, 49-78.
Document type: Article
Abstract: Despite growing evidence that providing immediate oral corrective feedback can help second language students speak more accurately, the way in which feedback should be given remains controversial. While a great number of studies support the use o...
[See more]
Aunque numerosos trabajos han demostrado que la retroalimentación oral inmediata puede ayudar a los alumnos de una segunda lengua a hablar más correctamente, no hay acuerdo sobre qué tipo de corrección es más adecuado. Si bien un gran número de e...
[See more]
Cite: Roothooft, H. (2016). Comparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracy. Elia, 16, 49-78.
Size: 526.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/51800

DOI: 10.12795/elia.2016.i16.03

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)