Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Sources of professional satisfaction of secondary school teachers

 

Advanced Search
 
Opened Access Sources of professional satisfaction of secondary school teachers
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Fuentes de satisfacción laboral en los profesores de primer ciclo de Secundaria
Author: Jakimiuk, Beata
Date: 2015
Published in: Cuestiones pedagógicas, 24, 75-87.
Document type: Article
Abstract: Professional satisfaction is a particularly important issue, especially when it refers to teachers’ work, since they are responsible for education of the future generation. It is crucial that people in this profession are happy and do not suffer from burnout or frustration. The article presents issues concerning professional satisfaction and the most important activity zones of a teacher. The aim of the article is to show factors connected with teachers’ work which have the biggest impact on their professional satisfaction; an analysis of empirical research, followed by presentation of the results, serves as an exemplification thereof. La satisfacción laboral es una cuestión esencial al referir a la labor de profesores que educan a las nuevas generaciones. Es importante que esa labor sea ejecutada por las personas contentas y sin sentimiento de frustración laboral. El artículo presenta las cuestiones de la satisfacción laboral y los elementos más importantes del funcionamiento de un profesor en su trabajo. El fin de la obra es presentar aquellos factores relacionados con el trabajo de los profesores que tienen más impacto al sentimiento de satisfacción laboral. La ejemplificación de las cuestiones analizadas está basada en los resultados de los estudios empíricos de ese entorno y en la presentación de las conclusiones.
Cite: Jakimiuk, B. (2015). Sources of professional satisfaction of secondary school teachers. Cuestiones pedagógicas, 24, 75-87.
Size: 448.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/48318

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)