Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Buenas prácticas docentes en contextos de exclusión social

 

Advanced Search
 
Opened Access Buenas prácticas docentes en contextos de exclusión social
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Proper teaching internship in context of social exclusion
Author: Corchuelo Fernández, Celia
Date: 2015
Published in: Cuestiones pedagógicas, 24, 25-41.
Document type: Article
Abstract: Al tratar el tema de las buenas prácticas docentes, nos referimos a una serie de acciones a planificar, llevar a cabo y evaluar por parte del profesorado con el objetivo de introducir mejoras en su propio desempeño. Tal proceso ha demostrado ser potenciador de las estrategias didácticas y educativas, pero es que, además, cuando es bien aprovechado, puede constituir en sí mismo una herramienta efectiva para luchar contra el fracaso escolar y la exclusión social en cualquier contexto. Regarding to the issue of proper internship, we refer to a series of actions to plan, ful fill and evaluate by teachers with the aim of introduce some improvements in their own perfomance. This process has proved to be a potential factor of didactical and educational strategies, what is more, if it is well done, it can be constituted itself just like an effective tool to struggle against academic failure and social exclusion in any context.
Cite: Corchuelo Fernández, C. (2015). Buenas prácticas docentes en contextos de exclusión social. Cuestiones pedagógicas, 24, 25-41.
Size: 263.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/48234

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)