Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Usos de aulas virtuales síncronas en educación superior

 

Advanced Search
 
Opened Access Usos de aulas virtuales síncronas en educación superior
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Usage of Synchronous Virtual Classrooms in Higher Education
Author: Alonso Díaz, Laura
Gutiérrez Esteban, Prudencia
Yuste Tosina, Rocío
Arias Masa, Juan
Cubo Delgado, Sixto
Diogo Dos Reis, António
Date: 2014
Published in: Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 203-215.
Document type: Article
Abstract: El avance generado por las Aulas Virtuales Síncronas (AVS) ofrece la oportunidad de trabajar en entornos virtuales de aprendizaje superando las limitaciones ya conocidas de las plataformas asíncronas (Learning Management Systems), lo que genera la necesidad de replantearse competencias y tareas docentes más adecuadas, relacionadas con el aprendizaje colaborativo, evaluación virtual de los aprendizajes y tutorización de trabajos. Los resultados de las experiencias desarrolladas, en el marco de un proyecto de investigación, ponen de manifiesto la existencia de aspectos comunes a las distintas metodologías empleadas: procesos de planificación de la enseñanza, gestión docente del aula y gestión técnica de la herramienta. The advancement of Synchronous Virtual Classrooms (SVC) offers teachers and students the opportunity of working in virtual learning environments and overcoming limitations generated by the Learning Management Systems. This lead us to reconsider teaching skills and tasks appropriate to these virtual spaces, related to collaborative learning, e-assessment and guidance using SVC. Within this scenario, we propose pedagogical and methodological criteria for teaching in SVC. Results coming from teaching experiences developed within a research project, express the following common topics to the different methodologies used: teaching and learning plan, and SVC's educational and technical management.
Cite: Alonso Díaz, L., Gutiérrez Esteban, P., Yuste Tosina, R., Arias Masa, J., Cubo Delgado, S. y Diogo Dos Reis, A. (2014). Usos de aulas virtuales síncronas en educación superior. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 203-215.
Size: 96.60Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/46226

DOI: 10.12795/pixelbit.2014.i45.14

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)