Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Desarrollo de competencias mediante "blended learnign": un análisis descriptivo

 

Advanced Search
 
Opened Access Desarrollo de competencias mediante "blended learnign": un análisis descriptivo
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Blended Learning for Competency Development: A Descriptive Analysis
Author: Arranz, Virginia
Aguado, David
Date: 2005
Published in: Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 26, 79-88.
Document type: Article
Abstract: El desarrollo de las habilidades genéricas que capacitan al profesional para ejecutar eficientemente sus funciones, tiende a orientarse hacia el denominado «desarrollo de competencias». Asimismo, el medio informatizado es, cada vez más, el soporte sobre el que recaen la mayoría de las iniciativas de desarrollo emprendidas en el ámbito organizacional. Sin embargo, frente al universo de posibilidades que ofrece este medio se abre un debate entorno a las limitaciones que impone la tecnología como vía única para el desarrollo de competencias. En este trabajo se describe una alternativa mixta para el aprendizaje bajo el paradigma blended learning. The development of the generic abilities that enable the professional to performance their functions ef iciently, tends to orient itself towards the denominated «competency development «. Also, the computerized systems are, more and more, the support on which falls most of the undertaken initiatives of development to the organizacional scope. Nevertheless, as opposed to the universe of possibilities that of ers east means open to a debate surroundings to the limitations that the technology like unique route for the competency development imposes. In this work is described an alternative for the learning under the paradigm blended learning.
Cite: Arranz, V. y Aguado, D. (2005). Desarrollo de competencias mediante "blended learnign": un análisis descriptivo. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 26, 79-88.
Size: 127.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/45599

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)