Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La inducción del profesorado principiante en la República Dominicana. El programa INDUCTIO

 

Advanced Search
 
Opened Access La inducción del profesorado principiante en la República Dominicana. El programa INDUCTIO
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: The induction of novice teachers in the Dominican Republic. INDUCTIO program
Author: Marcelo García, Carlos
Burgos, Denia
Murillo Estepa, Paulino
López, Altagracia
Gallego-Domínguez, Carmen
Mayor Ruiz, Cristina Mª
Jáspez, Juan Francisco
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Date: 2016
Published in: Revista Iberoamericana de Educación, 71 (2)
Document type: Article
Abstract: Convertirse en docente de excelencia es un largo proceso. Para conseguirlo resulta fundamental atender al profesorado en sus primeros años de ejercicio profesoral. Las políticas de desarrollo profesional docente en América Latina están empezando a...
[See more]
To become an expert teacher is a long process. To achieve this it is essential to assist teachers in their first years of teaching exercise. The policies of teacher professional development in Latin America are starting to pay particular attention...
[See more]
Cite: Marcelo García, C., Burgos, D., Murillo Estepa, P., López, A., Gallego-Domínguez, C., Mayor Ruiz, C.M. y Jáspez, J.F. (2016). La inducción del profesorado principiante en la República Dominicana. El programa INDUCTIO. Revista Iberoamericana de Educación, 71 (2)
Size: 15.60Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/43992

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)