Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Expectativas de los actuales alumnos de grado con relación al uso de las metodologías docentes participativas y el uso de las TIC para la mejora de la docencia universitaria: un análisis comparado

 

Advanced Search
 
Opened Access Expectativas de los actuales alumnos de grado con relación al uso de las metodologías docentes participativas y el uso de las TIC para la mejora de la docencia universitaria: un análisis comparado
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Villarejo Ramos, Ángel Francisco
Sánchez Franco, Manuel Jesús
Martín Velicia, Félix Antonio
Coordinator/Director: Buitrago Esquinas, Eva María
Sánchez Franco, Manuel Jesús
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)
Date: 2010
Published in: III Jornadas de Investigación e Innovación Docente (2010), 210-227
ISBN/ISSN: 978-84-693-8971-3
Document type: Presentation
Abstract: Partimos de un trabajo anterior (Fernández, Suárez y Villarejo, 2008) sobre las percepciones de los alumnos de licenciatura y diplomatura pertenecientes a dos universidades españolas, la metodología docente empleada así como su opinión sobre los ...
[See more]
In a previous paper (Fernández, Suárez & Villarejo, 2008) we analyze the students´ perceptions from two Spanish universities, about the educational methodology used as well as its opinion on the possible aspects of tie improvement to the use of the Information and Communication Technologies and for its expectations for the future convergence in the European Higher Education Area. Our work tries to establish comparisons between the expectations of the present students of the different Degrees related to the management and business area, and the results shown for the same variables in the students who attended similar studies before the implantation of the EHEA. On the other hand, we propose a model that relates the use of participating educational methodologies, the institutional support that receive in the education-learning process, and the use of the ICT, like determinants of the degree of satisfaction of the student and the development of competitions.
Cite: Villarejo Ramos, Á.F., Sánchez Franco, M.J. y Martín Velicia, F.A. (2010). Expectativas de los actuales alumnos de grado con relación al uso de las metodologías docentes participativas y el uso de las TIC para la mejora de la docencia universitaria: un análisis comparado. En III Jornadas de Investigación e Innovación Docente (210-227), Sevilla: Edición Digital Atres.
Size: 309.4Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/42839

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)