Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Infancia, dibujos animados y televisión pública. La difusión de valores y contravalores en la producción española y argentina

 

Advanced Search
 
Opened Access Infancia, dibujos animados y televisión pública. La difusión de valores y contravalores en la producción española y argentina
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Childhood, cartoons and public television. The diffusion of the values and disvalues in the Spanish and Argentinian production
Author: Fabbro, Gabriela
Sánchez-Labella Martín, Inmaculada
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura
Date: 2016
Published in: Revista Mediterránea de Comunicación, 7 (1), 11-29.
Document type: Article
Abstract: La exposición a los medios 'cultiva' la forma de comprender el mundo asentando creencias, representaciones mentales y actitudes que llegan a modificar la concepción de la realidad. Ante esta situación, la audiencia infantil es la que más interesa ya...
[See more]
The media exposure ‘cultivate’ the way to understand the world by setting beliefs, mental representations and attitudes that change the conception of reality. In this situation, childish audience is the most interesting one because it consumes audio...
[See more]
Cite: Fabbro, G. y Sánchez-Labella Martín, I. (2016). Infancia, dibujos animados y televisión pública. La difusión de valores y contravalores en la producción española y argentina. Revista Mediterránea de Comunicación, 7 (1), 11-29.
Size: 399.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/41489

DOI: http://dx.doi.org/10.14198/MEDCOM2016.7.1.1

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)