Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Aplicación de los principios de inteligencia artificial para el autoaprendizaje, autocorrección y autoevaluación de prácticas gráficas

 

Advanced Search
 
Opened Access Aplicación de los principios de inteligencia artificial para el autoaprendizaje, autocorrección y autoevaluación de prácticas gráficas
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Marín García, David
Moyano, Juan
Rico Delgado, Fernando
Barrera Vera, José Antonio
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Expresión Gráfica e Ingeniería en la Edificación
Date: 2010
Published in: 6º Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (2010. Barcelona)
Document type: Presentation
Abstract: Con el objeto de impulsar nuevos métodos que mejoren la calidad docente, hemos realizado esta investigación para ofrecer nuevos procedimientos de evaluación utilizando principios que hasta ahora sólo se habían desarrollado para tareas de diagnóstico...
[See more]
To promote new methods to improve teacher quality, this research offers new evaluation procedures using principles of diagnosis, evaluation and troubleshooting. Students and teachers have a tool to self-correction through databases, inferences and calculations of certainty, peculiar to the principles of artificial intelligence. This innovation aims to develop a new teaching technique with active participation of students in their own learning. We know that there is a relationship between school failure and lack of graphic skills of students. With this research we have tried to develop a probabilistic expert system (Bayes theorem) to diagnose weaknesses and recommend the implementation of the exercises. With this web tool, students can follow the rules for self-learning and self-corrected
Size: 181.4Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/40704

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)