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Ponencia

dc.creatorLópez Berna, Sonia
dc.creatorMartín Llaguno, Marta
dc.creatorPapi Gálvez, Natalia
dc.date.accessioned2016-02-23T06:40:32Z
dc.date.available2016-02-23T06:40:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn9788467658330es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/36298
dc.description.abstractEl concepto de profesión se halla indisolublemente ligado a la buena praxis, no en vano, uno de sus principales rasgos definitorios es la idea de “servicio a la sociedad”. Este trabajo expone el debate existente en torno al concepto de “profesión” versus “ocupación”, enmarcado en la Sociología de las profesiones. En primer lugar realiza una aproximación al concepto de profesión para ahondar después en la profesión de la publicidad. Finalmente, reflexiona sobre la necesidad de fomentar la investigación científica sobre la regulación de la actividad profesional, dejando patente la importancia de la dimensión social de cualquier ocupación que adquiere el status de profesión.es
dc.description.abstractThe concept of profession is inseparably linked to good praxis; not in vain, one of its principal defining aspects is the idea of “service to society”. Thus, regulation of a defined field of activity, implying observance of and compliance with the standards articulated in a professional code of conduct, becomes the safeguard of a profession. The aim of this paper is to discuss the current debate surrounding the concept of “profession” versus “occupation”, within the context of sociological theories of professions. Firstly, we explore the concept of profession, examining its essential attributes and then delve into the profession of advertising, reflecting on its distinctive characteristics. Lastly, we discuss the need to promote scientific research into the profession of advertising, and more specifically, the regulation of professional activity, emphasising the importance of the social dimension of any occupation which has acquired the status of profession.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherEduforaes
dc.relation.ispartofLa ética de la comunicación a comienzo del siglo XXI : I Congreso Internacional de Ética de la Comunicación, libro de actas (pp. 847-856)es
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectProfesiónes
dc.subjectEjercicio profesionales
dc.subjectÉtica profesionales
dc.subjectDeontologíaes
dc.subjectProfessiones
dc.subjectProfessional practicees
dc.subjectProfessional ethicses
dc.subjectDeontologyes
dc.titleLa buena praxis como elemento definitorio de una profesión: la ética en la publicidades
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.publicationplaceSevilla
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/36298

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