Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

The effects of Marketing Communication on Brand Equity A Look into the Market of Lasting Goods

 

Advanced Search
 
Opened Access The effects of Marketing Communication on Brand Equity A Look into the Market of Lasting Goods
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Villarejo Ramos, Ángel Francisco
Sánchez Franco, Manuel Jesús
Director:
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)
Date: 2005
Published in: 4th International Marketing Trends Conference (2005)
Document type: Presentation
Abstract: In this project we establish a theoretical and empirical basis that shows the influence of marketing communications, as a marketing effort, on the determination of the product’s brand equity. The theoretical review supports applying analysis techniques based on structural equations models, to empirically confirm the relationship between marketing communication efforts and the dimensions of brand equity: perceived quality, brand loyalty, brand awareness and brand image. This measurement model is verified on a sample group of families who purchased the chosen lasting goods, which in this case was a washing machine. En este trabajo establecemos una base teórica y empírica que muestre la influencia de la comunicación comercial como esfuerzo de marketing en la determinación del valor de marca del producto. La revisión teórica apoya la aplicación de técnicas de análisis basadas en los modelos de ecuaciones estructurales, para confirmar empíricamente las relaciones entre el esfuerzo en comunicación comercial y los componentes del valor de marca: calidad percibida, lealtad hacia la marca, notoriedad e imagen de marca. Esta corroboración la realizamos sobre una muestra de unidades familiares compradoras de lavadoras como producto duradero seleccionado.
Cite: Villarejo Ramos, Á.F. y Sánchez Franco, M.J. (2005). The effects of Marketing Communication on Brand Equity A Look into the Market of Lasting Goods. En 4th International Marketing Trends Conference.
Size: 147.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/34241

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)