Ponencia
The effects of Marketing Communication on Brand Equity A Look into the Market of Lasting Goods
Autor/es | Villarejo Ramos, Ángel Francisco
Sánchez Franco, Manuel Jesús |
Director | |
Departamento | Universidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing) |
Fecha de publicación | 2005 |
Fecha de depósito | 2016-02-05 |
Publicado en |
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Resumen | In this project we establish a theoretical and empirical basis that shows the influence of
marketing communications, as a marketing effort, on the determination of the product’s brand
equity. The theoretical review ... In this project we establish a theoretical and empirical basis that shows the influence of marketing communications, as a marketing effort, on the determination of the product’s brand equity. The theoretical review supports applying analysis techniques based on structural equations models, to empirically confirm the relationship between marketing communication efforts and the dimensions of brand equity: perceived quality, brand loyalty, brand awareness and brand image. This measurement model is verified on a sample group of families who purchased the chosen lasting goods, which in this case was a washing machine. En este trabajo establecemos una base teórica y empírica que muestre la influencia de la comunicación comercial como esfuerzo de marketing en la determinación del valor de marca del producto. La revisión teórica apoya ... En este trabajo establecemos una base teórica y empírica que muestre la influencia de la comunicación comercial como esfuerzo de marketing en la determinación del valor de marca del producto. La revisión teórica apoya la aplicación de técnicas de análisis basadas en los modelos de ecuaciones estructurales, para confirmar empíricamente las relaciones entre el esfuerzo en comunicación comercial y los componentes del valor de marca: calidad percibida, lealtad hacia la marca, notoriedad e imagen de marca. Esta corroboración la realizamos sobre una muestra de unidades familiares compradoras de lavadoras como producto duradero seleccionado. |
Cita | Villarejo Ramos, Á.F. y Sánchez Franco, M.J. (2005). The effects of Marketing Communication on Brand Equity A Look into the Market of Lasting Goods. En 4th International Marketing Trends Conference. |
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VILLAREJO _SANCHEZ-.pdf | 147.1Kb | [PDF] | Ver/ | |