Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Protagonismo del mentor en una actividad tutorial de carácter multidisciplinar en Ingeniería

 

Advanced Search
 
Opened Access Protagonismo del mentor en una actividad tutorial de carácter multidisciplinar en Ingeniería
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Durán-Barrantes, María de la Montaña
Ager Vázquez, Francisco José
Bachiller-Soler, Alfonso
Bravo-Rodríguez, Juan Carlos
Cordobés Carmona, Felipe
Gasch Illescas, Consolación
Gómez-Alós, Milagros
Jiménez Jiménez, María Nieves
Lebrón Rueda, Esperanza Angustias
López Vázquez, Jorge Jesús
Miró Amarante, Gloria
Morón Romero, María del Carmen
Romero Rodríguez, Soledad
Ruiz Domínguez, Manuela
Sánchez Gómez, Ana Beatriz
Santana Hidalgo, Amalia
Sepúlveda Ferrer, Ranier Enrique
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Química
Universidad de Sevilla. Departamento de Física Aplicada I
Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Eléctrica
Universidad de Sevilla. Departamento de Matemática Aplicada II
Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Energética
Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería y Ciencia de los Materiales y del Transporte
Date: 2011-07
Published in: XIX Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas: CUIETT 2011, 11 p.
Document type: Presentation
Abstract: En la Escuela Politécnica Superior (EPS) de la Universidad de Sevilla se ha trabajado, por tercer curso consecutivo, en un Plan de Acción Tutorial desarrollado por 16 profesores tutores y 20 alumnos mentores de 5 titulaciones de Ingeniería Técnica. ...
[See more]
A third edition with 16 tutorial lecturers and 20 tutorial students from five different degrees (Technical Engineering of the Polytechnical School, EPS, at University of Seville) in a Tutorial Plan development, has been prepared. During the present year, the main characteristic has been a serial of mentoring actions motivated and directed by these mentors. This activity has been organized considering several subgroups of mentoring depending on special characteristics in first year students (sportsplayers, workers, grant holders from other universities…), moreover the organization of a second recruiting of new students after the first term marks, updating meetings for mentors only, and to be main figures in a Congress on Mentoring at the end of the academic year.
Size: 396.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/26961

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)