Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Innovación educativa en España desde la perspectiva de grupos de dicusión

 

Advanced Search
 
Opened Access Innovación educativa en España desde la perspectiva de grupos de dicusión
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Sánchez Moreno, María Rita
Murillo Estepa, Paulino
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Date: 2010
Published in: Profesorado, 14 (1), 171-189.
Document type: Article
Abstract: En este artículo se presentan parte de los resultados obtenidos en un estudio más amplio propuesto por el CIDE* (Centro de Investigación y Documentación Educativa) cuyos resultados procedentes del análisis cuantitativo son expuestos también en otr...
[See more]
This paper presents part of the results obtained from a broader study proposed by CIDE (Centro de Investigación y Documentación Educativa). The results of the quantitative analysis from CIDE study are also set out in another article of this special issue. The basic aim of that investigation was to inquire into educational innovations processes in the Spanish context. Specifically, the conditions which enable and constrain the planning, implementation and evaluation of educative innovations were analyzed, as well as the features and processes carried out in schools which develop them and the results obtained. The findings in this article correspond to the information collected by means of the qualitative processes used in the investigation. The conclusions support the quantitative data obtained and explain the features declared by those involved in educational innovations in Spain.
Cite: Sánchez Moreno, M.R. y Murillo Estepa, P. (2010). Innovación educativa en España desde la perspectiva de grupos de dicusión. Profesorado, 14 (1), 171-189.
Size: 419.5Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/16408

This work is under a Creative Commons License: 

This item appears in the following Collection(s)