Now showing items 332-351 of 542

    • IconLas organizaciones con capacidad de aprendizaje. A propósito de una revisión de la literatura  [Article]

      García del Junco, Julio; Dutschke, Georg (2007)
      Actualmente, las organizaciones se enfrentan a condiciones en el mercado muy diferentes a las que predominaban en el pasado. Los cambios en el entorno son muy rápidos, el ciclo de innovación es más corto y las tecnologías ...
    • IconLenguaje no sexista y barreras a su utilización. Un estudio en el ámbito universitario  [Article]

      Jiménez Rodrigo, María Luisa; Román Onsalo, María Luisa; Traverso Cortés, Joaquín (Universidad de Vigo, 2011)
      Avanzar en el uso de un lenguaje no sexista e inclusivo, entendido no sólo como medio de comunicar sino también de representar la realidad social, constituye un elemento importante para el desarrollo de la igualdad de ...
    • IconEl liderazgo en las organizaciones (I)  [Article]

      Alcaide Castro, Manuel; Gutiérrez Calderón, Isabel (Universidad de Santiago de Compostela, 1986)
    • IconLinking an unlearning context with firm performance through human capital  [Article]

      Aledo Ruiz, María Dolores; Ortega Gutiérrez, Jaime; Martínez Caro, Eva; Cegarra Navarro, Juan Gabriel (AEDEM. Published by Elsevier España, 2017)
      The purpose of this paper is to examine the relationship among organisational unlearning, human capital and firm performance. In doing so, this paper comprehensively reviewed the literature on the unlearning concept, and ...
    • IconLinking employee stakeholders to environmental performance: the role of proactive environmental strategies and shared vision  [Article]

      Alt, Elisa; Díez de Castro, Emilio Pablo; Lloréns Montes, Francisco Javier (Springer, 2015)
      Drawing on the natural-resource-based view, we propose that employee stakeholder integration is linked to environmental performance through firms’ proactive environmental strategies, and that this link is contingent on ...
    • IconLinking knowledge corridors to customer value through knowledge processes  [Article]

      Martelo-Landroguez, Silvia; Cegarra Navarro, Juan Gabriel (Emerald, 2014)
      Purpose – Spanish banks which took rescue packages are trying to find innovative ways to improve customer value. The main purpose of this paper is to investigate the extent to which banks combine external knowledge with ...
    • IconLinking unlearning with innovation through organizational memory and technology  [Article]

      Jiménez Jiménez, Daniel; Cepeda-Carrión, Gabriel; Cegarra Navarro, Juan Gabriel (2010)
      While the information technologies provide organizational members with explicit concepts, such as writing instruction manuals, the ‘organizational memory’ provides individuals with tacit knowledge, such as systematic sets, ...
    • IconLinks between entrepreneurial culture, innovation, and performance: The moderating role of family firms  [Article]

      Leal Rodríguez, Antonio Luis; Albort-Morant, Gema; Martelo-Landroguez, Silvia (Springer, 2017)
      The relationships between corporate entrepreneurship, innovation and performance have been previously addressed by the literature. However, they have yielded mixed and often inconclusive results. The purpose of this paper ...
    • IconMale Presence in Gender Research Networks in the Communication Field in Spain  [Article]

      Caro González, Francisco Javier; Guarinos, Virginia (Hipatia Press, 2017)
      El objetivo de este trabajo es conocer la productividad y colaboración científica de los autores que han publicado trabajos sobre género en las revistas españolas de comunicación, prestando especial atención al rol desempeñado ...
    • IconManaging knowledge to create customer service value  [Article]

      Martelo-Landroguez, Silvia; Martín Ruiz, David (Emerald, 2016)
      Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the services management literature by identifying a sequence of the different processes of knowledge management (KM) to create customer service value. Design/m ...
    • IconUn mapa conceptual de la innovación docente en la Universidad de Sevilla  [Chapter of Book]

      Martínez Torres, María del Rocío; Periáñez Cristóbal, Rafael; Ruiz Moreno, Carolina (Sevilla : Universidad de Sevilla, Instituto de Ciencias de la Educación, 2004)
    • IconMapping the field: a bibliometric analysis of green innovation  [Article]

      Albort-Morant, Gema; Henseler, Jörg; Leal Millán, Antonio Genaro; Cepeda-Carrión, Gabriel (MDPI, 2017)
      The topic of green innovation (GI) has increasingly attained organizational relevance due to its contribution to the satisfaction of environmental needs while concurrently enabling companies to differentiate themselves ...
    • IconLas marcas de distribución: el desafío estratégico de los 90  [Article]

      Pacheco Tamayo, Eva María (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC, 1996)
      Desde que las grandes superficies comenzaron, hace ya algunos años, a comercializar productos de gran consumo sin la marca del fabricante, la cuota de mercado de estos productos no ha parado de crecer. Se han escrito ríos ...
    • IconEl marketing en los nuevos planes de estudio de las Escuelas Universitarias de Empresariales  [Article]

      Sánchez del Río Vázquez, María Elena (AEDEM, 1996)
      La implantación de los nuevos planes de estudio en las Universidades españolas está provocando cambios importantes en el marco de la relación educativa. El caso de las Escuelas de Estudios Empresariales no es una excepción ...
    • IconMarketing en los servicios profesionales  [Article]

      Mariño Romero, Jorge Alberto; Sánchez Franco, Manuel Jesús; Martín Velicia, Félix Antonio; Hernández Mogollón, José Manuel (2014-03)
      Cualquier organización utilizamos este término ya que incluye tanto a las empresas, ONG, partidos políticos, instituciones públicas... y por supuesto a los despachos profesionales existe porque ofrece una serie de productos ...
    • IconMatriz de política direccional  [Article]

      Díez de Castro, Emilio Pablo (Universidade de Santiago de Compostela, 1987)
    • IconMeasuring social carrying capacity: an exploratory study  [Article]

      López-Bonilla, Luis Miguel; López-Bonilla, Jesús Manuel (2008)
      The tourist carrying capacity commands a growing interest given that it is closely linked with sustainable tourist development. The justification of the utility of this concept is given by means of a simple and efficient ...
    • IconMediation analysis in partial least squares path modeling: Helping researchers discuss more sophisticated models  [Article]

      Nitzl, Christian; Roldán Salgueiro, José Luis; Cepeda-Carrión, Gabriel (Emerald, 2016)
      Purpose – Indirect or mediated effects constitute a type of relationship between constructs that often occurs in partial least squares (PLS) path modeling. Over the past few years, the methods for testing mediation ...
    • IconMedición de la satisfacción de los estudiantes internos  [Article]

      Peral Peral, Begoña; Prado Sagrera, Ana Alfaro de (1999)
    • IconLa medida de la imagen de los destinos turísticos y sus consecuencias  [Article]

      Rufín Moreno, Ramón; Medina Molina, Cayetano; Sierra Anaya, Germán; Rey Moreno, Manuel (Instituto Nacional de Estadística, 2010)
      El sector turístico sigue teniendo un peso importante en el sistema económico español. Uno de los componentes fundamentales en su oferta es el propio destino turístico. Por ello analizamos aquí si la imagen que los turistas ...