Listar Artículos (Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados(Marketing)) por título
Mostrando ítems 203-222 de 802
-
Artículo
Creating dynamic capabilities to increase customer value
(Emerald, 2011)Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying possible ...
-
Artículo
La crisis del modelo tradicional de carrera
(Consejo Andaluz de Relaciones Laborales, 2004)Durante la última década se ha extendido la idea de que el denominado modelo tradicional o clásico de carrera se encuentra ...
-
Artículo
Critical processes of knowledge management: An approach toward the creation of customer value
(Elsevier, 2017)The aim of this article is to contribute to the literature by identifying and analyzing possible combina- tions between ...
-
Artículo
Criticas al análisis técnico y al análisis fundamental en la previsión de tendencias
(Universidad de Deusto; Deustuko Unibertsitatea: Asociación de Licenciados en Ciencias Económicas, 1991)Se plantea que el Análisis técnico de Valores no es la panacea en la toma de decisiones a la hora de invertir. Pero sí ...
-
Artículo
Crítica de Libros: "Marketing internacional para la expansión de la empresa" de Álvaro García-Mendoza y José Luis Jerez Riesco
(Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC, 2011)Esta primera edición del manual “Marketing internacional para la expansión de la empresa” aborda de una manera excelente, ...
-
Artículo
CRM, calidad de la relación y lealtad del consumidor en agencias de viajes minoristas
(Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo, 2014)Las agencias de viaje se enfrentan a un entorno en el que establecer y nutrir una relación permanente con los clientes ...
-
Artículo
Cryptocurrencies as a financial tool: acceptance factors
(MDPI, 2020)Cryptocurrencies are a new form of digital asset that operate through blockchain technology and whose purpose is to be ...
- Artículo
-
Artículo
Cultural sustainability in university students’ flamenco music event attendance: a neural networks approach
(MDPI, 2021)University students consume live music; however, almost 40% declare that they have never attended a flamenco show, an ...
-
Artículo
Culturas y estilos directivos en hombres y mujeres: Un análisis empírico
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 1997)The scarce number of women man agers in proportion to the high female activity rate has given rise to a large number of ...
-
Artículo
Current issues and research trends on open-source software communities
(2014)Open source software (OSS) projects represent a new paradigm of software creation and development based on hundreds or ...
-
Artículo
Current paradigms in intelligent transportation systems
(2010)Intelligent transportation systems (ITS) constitute today a multidisciplinary field of study involving a large number of ...
-
Artículo
Customer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?
(Universitat de les Illes Balears, 2016)Traditionally, basketball players’ agents and players’ agents companies in general take decisions about their represented ...
-
Artículo
Customer preferences versus managerial decision-making in open innovation communities: the case of Starbucks
(2015)Customers can participate in open innovation communities posting innovation ideas, which in turn can receive comments and ...
-
Artículo
Dart model from a customer's perspective: an exploratory study in the hospitality industry of Greece
(Business Perspectives, 2017)The customers are an essential element for marketing decisions and became a factor decisive to develop collaborations with ...
-
Artículo
De la brecha digital a la brecha psico-digital: Mayores y redes sociales
(2015)En el presente estudio analizamos la evolución del concepto de la brecha digital para los mayores desde la perspectiva del ...
-
Artículo
Decent work as determinant of work engagement on dependent self-employed
(MDPI, 2019)This article analyzes with a holistic and systematic approach the state of working conditions in self-dependent workers, ...
-
Artículo
Delimitación de grupos estratégicos en el sector fresero onubense
(Elsevier, 1992) -
Artículo
Delimitation, description and success factors of family businesses in Spain: a European comparison
(Universidad de Santiago de Compostela: Asociación de Estudios Euro-Americanos de Desarrollo Económico, 2016)The aim of this paper is to delimit the concept of family business and based on it to provide a profile of large and ...
-
Artículo
Demanda y precios
(Ministerio de Energía y Turismo, 1989)El precio estimula la demanda y es un factor imprescindible en relación a la rentabilidad del capital invertido. Básicamente, ...