Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 20
Ponencia
Diseño de una metodología docente mediante el uso de la técnica de mapas conceptuales
(2004)
El objetivo de este trabajo es desarrollar un método científico de diseño de una metodología docente y su aplicación práctica a una asignatura relacionada con la enseñanza de los procesadores digitales de señal. El método ...
Capítulo de Libro
Diseño de un entorno virtual de trabajo remoto basado en el modelado 3D de un laboratorio empleando VRML
(Universidad de Sevilla, Instituto de Ciencias de la Educación, 2008)
Gracias al continuo desarrollo de las tecnologías de la infomación y la comunicación (TIC) es posible creer en el desarrollo de entornos virtuales en Internet. De hecho, puede observarse un ingente incremento de las líneas ...
Artículo
Planning a master's level curriculum according to career space recommendations using concept mapping techniques
(2006)
Nowadays the European Universities are worried about how to adapt higher education to the new European Higher Education Area, as proposed in the Bologna Magna Charta Universitatum of 1998, and signed by 32 European ...
Artículo
An electronic engineering curriculum design based on concept-mapping techniques
(2007)
Curriculum design is a concern in European Universities as they face the forthcoming European Higher Education Area (EHEA). This process can be eased by the use of scientific tools such as Concept-Mapping Techniques (CMT) ...
Artículo
A technological acceptance of e-learning tools used in practical and laboratory teaching, according to the European higher education area
(Taylor & Francis, 2008)
The application of scientific tools to analyse the use of Internet-based e-learning tools in academic settings is in general an ignored area. E-learning tools are actually an emergent topic as a result of the new ideas ...
Artículo
Análisis de una herramienta educativa remota sobre procesadores digitales de señal desde la perspectiva de los modelos de aceptación tecnológica
(Universidad de Sevilla, 2007)
Este artículo presenta un estudio exploratorio sobre el desarrollo de un modelo estructural y de medida basado en el Modelo de Aceptación Tecnológica (TAM, Technology Acceptance Model) para una herramienta educativa con ...
Capítulo de Libro
Desarrollo de un nuevo sistema para la realización de clases prácticas en varias asignaturas adscritas al Departamento de Ingeniería Electrónica de la Titulación de Ingeniería de Telecomunicación
(Universidad de Sevilla, Instituto de Ciencias de la Educación, 2008)
El presente trabajo describe un entorno domótico, desarrollado en el Departamento de Ingeniería Electrónica de la Universidad de Sevilla, que permite el desarrollo de prácticas docentes en varias asignaturas adscritas al ...
Artículo
Modeling learner satisfaction in an electronic instrumentation and measurement course using structural equation models
(2009)
The prevailing tendency in modern university reforms is towards “how people learn,” following a learner-centered approach in which the learner is the main actor of the teaching-learning process. As a consequence, one ...
Artículo
A digital signal processing teaching methodology using concept-mapping techniques
(IEEE, 2005)
The main goal of this study is to develop a scientific method for designing a teaching methodology used in a basic digital signal processing (DSP) course. The proposed method is based on concept-mapping techniques, which ...
Artículo
Interactive multimedia teaching of digital signal processors
(2007)
This article shows a novel approach to Digital Signal Processors (DSPs) teaching based on an interactive multimedia educational tool, designed with Shockwave™ and Macromedia Director™. The use and utility of the tool has ...