Navarra, Liliana2016-02-102016-02-102012Navarra, L. (2012). A subversao social na trilogia de Joao Cesar Monteiro : uma análise sociológica.http://hdl.handle.net/11441/34499Lo que se quiere presentar aquí son tres ejemplos de cinesocial (Recordações da Casa Amarela, A Comédia de Deus e As Bodas de Deus) en los cuales el director propone una reflexión sobre su mundo urbano, bajo la efigie del exceso y el voyeurismo, a través de un personaje que a lo largo de la trilogía puede representar varios roles sociales. En esta representación de dichos roles hay una profunda comprensión de la sociedad y sus diversas facetas. El cine de João César Monteiro, puede ser visto entonces como la verdadera realidad sociológica de Lisboa.We want to present three examples of social-films (Recordações da Casa Amarela, A Comédia de Deus and As Bodas de Deus) where the filmmaker presents us a reflection about his urban world, under the effigy of excess and voyeurism, through a character that fails throughout the trilogy to play different social roles. In the portrayal of lies a deep knowledge of society and its facets. João César Monteiro’s movies, therefore, can be see as a truly sociological analysis of Lisbon's reality from that age.application/pdfporAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Cine PortuguésJoão César MonteiroNarrativa cinematográficaPortuguese CinemaCinematography narrativeA subversao social na trilogia de Joao Cesar Monteiro : uma análise sociológicainfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/openAccess